Sunovrat iPhone prodaje u Kini se nastavlja dok Huawei dominira

Prodaja iPhone telefona opala je za 19,1 procenat u Kini, dok potražnja za Huawei pametnim telefonima beleži konstantan rast, pokazuje nova statistika

Sunovrat iPhone prodaje u Kini se nastavlja dok Huawei dominira

Značajan pad prodaje u prvom kvartalu 2024. godine ponovo beleži iPhone kada je u pitanju kinesko tržište pametnih telefona, dok se domaći gigant Huawei oporavlja nakon američkih sankcija. Apple je prodao 19,1 posto manje iPhone modela telefona u prva tri meseca ove godine, u poređenju sa istim periodom prethodne, a samo tržište pametnih telefona u Kini zabeležilo skromni rast od 1,5 procenata. Analitičari tvrde da je za pad prodaje iPhone telefona kriva jaka konkurencija domaćih brendova, pre svega Mate 60 modela kompanije Huawei.

Huawei je, s druge strane, iskusio dramatičan skok prodaje pametnih telefona od čak 69,7 posto u prvom kvartalu ove godine zahvaljujući delimično i svom najnovijem Mate 60 modelu sa vrhunskim 5G čipom. Sankcije koje su SAD nametnule Kini 2019. godine teško su pogodile Huawei, ali se kompanija iz Šenžena očigledno vraća na noge, i sada se nalazi na četvrtom mestu na listi najvećih proizvođača pametnih telefona u Kini, pritiskajući Apple koji je na trećem mestu, pokazuje novi Counterpoint Research izveštaj.

Sve ovo dovelo je do manjeg pada akcija kompanije Apple tokom jučerašnjeg sana, ukazuje portal CNBC.

Povratak kompanije Huawei na tržište jasno pokazuje otpornost kineskih potrošača prema stranim brendovima”, izjavio je viši analitičar istraživanja Ivan Lam iz kompanije Counterpoint Research. „Apple takođe možda treba da razmisli o strategiji kako bi se suočio sa ovom promenjenom tržišnom dinamikom. Nova paleta boja, agresivnije cene i fokus na funkcije veštačke inteligencije mogle bi da pomognu kompaniji Apple da povrati izgubljenu teritoriju”, dodao je u nastavku Lam.

Takođe, Counterpoint analitičari predviđaju umeren rast tržišta pametnih telefona u Kini za 2024. godinu, uz naglašeno korišćenje funkcija veštačke inteligencije kao glavnog faktora rasta. U međuvremenu, kineski proizvođači kao što je Xiaomi i Oppo već su integrisali najnoviji Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 procesor namenjen AI aplikacijama u svoje najprodavanije modele.

Takođe, kompanija Honor koja je ranije bila u Huawei vlasništvu, predstavila je funkciju praćenja očiju sa AI u svom najnovijem vodećem pametnom telefonu, Magic6 Pro, koji omogućava korisniku da kontroliše automobil pomoću očiju.

Po svemu sudeći, možemo da očekujemo da će se trend rasta prodaje domaćih modela u Kini nastaviti, i da će se u budućnosti proširiti i na niže cenovne kategorije telefona, pokazuje istraživanje.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi