Dva vodeća Volkswagen modela Cupra Born i VW ID.3 neće se proizvoditi u glavnoj fabrici električnih vozila (EV) kompanije u Nemačkoj do 16. oktobra. Volkswagen smanjuje proizvodnju EV zato što potražnja posustaje, a izazvana je nedavnim smanjenjem držanih subvencija, tvrdi kompanija.
Osim u glavnoj, i u maloj fabrici u Drezdenu montaža modela ID.3 biće obustavlja u prve dve nedelje oktobra, naveo je portparol kompanije. Volkswagen će s druge strane, modele ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportsback e-tron nastaviti da proizvodi kao i obično.
U poslednje vreme, ovoj kompaniji je bilo teško da proda dovoljno svojih električnih automobila koji su proizvedeni u Nemačkoj, jer rivalski brendovi kao što su Tesla iz SAD i kineski BYD nastavljaju da dominiraju tržištem. Osim toga, usporen ekonomski rast i veći troškovi života u Evropi usporili su tražnju za VW flotom električnih vozila, piše TheNextWeb.
Drugi faktor je smanjenje subvencija za električna vozila od strane nemačke vlade. Početkom ove godine subvencija države za automobile na baterije ili one sa „gorivnim ćelijama“ (FCEV) pala je sa šest na tri do četiri i po hiljade evra, a biće i dodatno smanjena od januara sledeće godine.
Subvencije za kompanijska, odnosno službena električna vozila, s druge strane, u potpunosti su ukinute počevši od prvog septembra što je bio veliki udar na VW fabriku u gradu Cvikau. Skoro 70 posto električnih vozila proizvedenih tamo imali su namenu službenih automobila.
Volkswagen nije komentarisao kako će zamrzavanje proizvodnje uticati na radnike u njegove dve fabrike, ali je pre nekoliko nedelja najavio da će otpustiti 300 zaposlenih u gradu Cvikau. Upravo zbog pomenutih rastućih životnih troškova u Evropi, drugi proizvođači automobila kao što su BMW i Tesla sve više prave svoje automobile u Kini i onda ih odatle izvoze u Evropsku uniju.
Sada i VW želi da se novi električni SUV Cupra Tavascan proizvodi u fabrici u Kini. Taj model, izgrađen na istoj platformi kao i VW ID.4 i ID.5, trebalo bi da bude lansiran u Evropi sledeće godine. Ipak, ostaje nejasno koliko će još dugo uvoz automobila kineske proizvodnje na evropska tržišta ostati profitabilan. Ovo zato što je EU rekla da pokreće istragu o kineskim subvencijama za električna vozila, kako bi sprečila poplavu jeftinog uvoza.