Xiaomi EV, automobilsko krilo kineskog istoimenog tehnološkog giganta, postavilo je ambiciozan cilj – da njihova vozila idu svakom ulicom na svetu. Međutim, u nedavnoj sesiji pitanja i odgovora na društvenoj mreži Weibo, Xiaomi odeljenje električnih vozila odgovorilo je na pitanje da li će njihov prvi model, Xiaomi SU7, biti dostupan globalno. Kompanija je rekla da je za sada fokus isključivo na domaćem tržištu u Kini. Dakle, dok sanjaju o globalnoj dominaciji, deluje da igraju na sigurno u kratkom roku.
Ovaj prodor u automobilsku industriju započeo je u martu 2021. godine, kada je kompanija najavila značajno ulaganje od 1,30 milijardi evra u svoj automobilski posao, uz obećanje dodatnih 9 milijardi evra tokom sledeće decenije. Osnivač i izvršni direktor kompanije Xiaomi, Lei Jun, izrazio je velike nade za prvo vozilo kompanije, izjavivši da je tu da pobedi.
Međutim, uprkos njihovim ambicijama, Xiaomi EV je bio tajnovit u otkrivanju ključnih detalja. Na tehnološkom događaju u decembru, kompanija je predstavila Xiaomi SU7 i podelila njegove specifikacije, ali je ostala zatvorena u vezi sa cenom. Važno je zapamtiti da u svetu električnih automobila, cena može napraviti ili slomiti uspeh brenda.
Jedna interesantna činjenica o strategiji kompanije je želja da bude među prvih pet proizvođača automobila na svetu u narednih 15 – 20 godina. Lei Jun je postavio ambiciozan cilj da do 2024. postane ključni igrač u pametnoj vožnji. Međutim, ovaj put je pun izazova, jer industrijom već dominiraju etablirani giganti. Sam Lei priznaje da Xiaomi mora godišnje da isporuči više od 10 miliona vozila ukoliko želi da uspe, podseća EV Arena.
Još jedan značajan detalj je odluka Xiaomi EV odeljenja da se fokusira isključivo na brend Xiaomi EV, umesto proširenja linije sa Redmi vozilima. Redmi, pristupačni podbrend kompanije Xiaomi, usmeren je na segment tržišta sa nižim budžetom. Kompanija za sada deluje odlučno po pitanju izgradnje svog mesta na tržištu premijum električnih vozila, ali i dalje nije sasvim jasno da li će uspeti da se takmiči sa dobro uspostavljenim konkurentima na tržištu.
Cena Xiaomi SU7 trenutno ostaje tajna, ali direktor kompanije je ranije izjavio da će prvi EV kompanije biti iznad svih očekivanja. Glasine su se potom širile divljim tempom, pri čemu su neki tvrdili da će ovaj automobil koštati samo oko 99.000 RMB (13.000 evra).
Drugi su međutim objavljivali da će cena zapravo biti oko 199.000 RMB (26.100 evra). No, Xiaomi EV je odbacio ove glasine, ali stvarna cena i dalje je obavijena velom tajne.
Lici na neku od Tesli, plus su felne predimenzionisane, kao Shakil da ih je birao!
mislis na porsche taycan cross?
jedno te isto, te jedno te isto, te jedno te isto.... :)
Porsche uložio milione u dizajn SU7 😜
Pa Tesla za godinu dana proda 1.8 miliona, ne znam šta očekuju ovi 😂
Milijardu ipo Kineza je daleko veće tržište od tog gde Tesla prodaje 1.8 miliona vozila. Budi realan i razmisli malo pre nego što nešto lupiš.
Inače, negde se šuškalo da će cena osnovnog modela biti oko 40.000$. Videćemo koliko je to tačno.
Cene u kini su smesne zato se ceo svet i boji kineskih vozila. Bice ko za mobilne kad je dosao android i iphone. Nestali svi veliki igraci do tada. Videcemo da li ce biti dozvoljeno slobodno teziste.
Da, smešno je koliko se jedna Evropa cima oko plasiranja svoje robe svuda po svetu, a kad jedna Kina treba da predstavi svoju robu na evropsko tržište onda za njih ide neka specijalna taksa itd. Treba i napomenuti evropski crash test novih kineskih automobila, gotovo svi su uzeli 5 od 5 zvezdica tako da nema više šale.
Kupi Šaomi brate ...