Kompanije koje obezbeđuju ekstenzije na internet pregledačima kažu da im YouTube bitka protiv blokera reklama nanosi štetu, jer je krenula masovna deinstalacija ovih alatki koje nas štede reklama na raznim sajtovima. Više kompanija koje pružaju blokere oglasa kažu da se broj ljudi koji prestaje da koristi njihove proizvode povećava, od kada je YouTube krenuo u agresivnu kampanju promovisanja svog Premium servisa koji nudi video plejer bez oglasa.
Jedna od kompanija, AdGuard tvrdi da više od 11 hiljada ljudi na dnevnom nivou uklanja njihovu Chrome ekstenziju za sprečavanje prikazivanja reklama počevši od 9. oktobra. To je u poređenju sa 6 hiljada deinstalacija dnevno od početka YouTube kampanje znatno povećanje.
Međutim, instalacije plaćene verzije ekstenzije ove kompanije su porasle, i za sada deluje da YouTube napad na njih ne utiče.
Druga kompanija, Ghostery, s druge strane kaže da je upotreba njenih proizvoda u oktobru bila umerena, jer je imala tri do pet puta veći dnevni broj, kako deinstaliranja, tako i instaliranja. Ipak, iz ove firme kažu da je više od 90 posto njihovih korisnika koji su popunili anketu o razlozima uklanjanja ekstenzije, reklo da su to uradili jer ona više ne radi na YouTube servisu, piše Wired.
Međutim, trenutno deluje da YouTube bitka protiv blokera reklama utiče samo na korisnike koji pristupaju ovom servisu preko Chrome pregledača na desktop računarima. S tim u skladu, neki od korisnika pokušali su da koriste druge pregledače kao rešenje za novonastalu situaciju. Ghostery tvrdi da su instalacije njegovog proizvoda na Microsoft Edge pregledaču porasle za 30 posto u oktobru u odnosu na septembar.
To potencijalno znači da YouTube možda i ne pobedi u svojoj nameri, već naprotiv, napravi kontraefekat kompaniji Google uopšte. Kako zbog reakcije korisnika koji možda smisle novi način zaobilaženja sve većeg broja reklama po jednom video snimku bez plaćanja, tako i zbog korisničkog protestnog napuštanja drugih Google servisa kao što je Chrome.
YouTube reklame uopšteno gledano, sve više doprinose ukupnom Google prihodu. Ovaj tehnološki gigant zaradio je više od 22 milijarde dolara samo zahvaljujući reklamama od početka ove godine do septembra meseca. Dok paralelno staje na put blokerima reklama, YouTube ujedno promoviše svoj Premium pretplatnički nalog za ovaj servis na kome nema reklama, a u SAD je neposredno pre širenja kampanje na globalni nivo, poskupela cena pomenute pretplate.
Ne sikiram se dok je you ReVanced :D