Proizvodnja Xiaomi SU7 (Speed Ultra 7) trebalo bi da počne do kraja ovog meseca, a isporuke su planirane za početak februara 2024.
Xiaomi je izazvao pravu pometnju na tržištu od trenutka kada je prvi put najavio ulazak u proizvodnju električnih automobila.
U skladu sa svojim ranijim izjavama, kineski tehnološki gigant je zvanično počeo da predstavlja Xiaomi SU7, a ovog jutra je počela je konferencija uživo, posvećena razmatranju tehnoloških aspekata koji pokreću njihov električni automobil.
Izvršni direktor Xiaomija, Lei Jun, iskoristio je platformu X (prethodno poznatu kao Twitter) kako bi otkrio događaj lansiranja Xiaomi SU7 i EV tehnologije koja ga pokreće. Događaj je zakazan za 28. decembar u 14.00 po pekinškom vremenu (7h po našem). Za sve znatiželjne, digitalni prenos lansiranja emituje se na zvaničnom YouTube Xiaomi kanalu.
Podsetimo, Xiaomi je nedavno predstavio svoje prvo električno vozilo, Xiaomi SU7, u Kini. Xiaomi SU7 je električni sedan koji postoji u dve varijante: jedna opremljena Lidarom, a druga bez njega, izveštava MSN.
Kupcima je dostupan izbor između dva pogonska sklopa, odnosno pogon na zadnje točkove (RWD) i pogon na sva četiri točka (AWD). Električni sedan će biti dostupan u tri različite varijante pri lansiranju: SU7, SU7 Pro i SU7 Max.
U varijanti sa pogonom na zadnje točkove, jedan električni motor će se nalaziti na zadnjoj osovini i generisati 295 ks. Nasuprot tome, AWD verzija će imati veći izlaz snage od 663 ks. Konfiguracija AWD pogonskog sklopa uključuje električni motor od 295 ks na prednjoj osovini i električni motor od 368 ks na zadnjoj osovini.
Xiaomi SU7 pogoniće novi HyperOS!
Jeftinije varijante će koristiti LFP baterijske pakete od BYD, dok će luksuznije varijante sa većim baterijskim paketima biti opremljene NMC baterijskim paketima od CATL.
Zbog značajne težine baterije, električni automobili obično imaju veliku masu, a Xiaomi SU7 to odražava masom od 1.980 kg za osnovne modele i 2.205 kg za najvišu varijantu. Niže varijante će postizati maksimalnu brzinu od 210 km/h, dok će više varijante dostizati 265 km/h.
Lei Jun, Ceo Xiaomija rekao je da cena za Xiaomi SU7 još nije finalizovana, ali da će „prevazići svako očekivanje“. Slika ispod nam još potvrđuje i da će automobil pokretati Xiaomi HyperOS, što bi trebalo da omogući besprekornu integraciju softvera između Xiaomijevog automobila i telefona.
Odgledao sam prenos uživo i stvarno lepo zvuči, jedino eto da čujemo cene. Najverovatnije za kinesko tržiste će biti dosta povoljnija cena sa tim da opet nije to tako običan auto.