Terenski solarni električni automobil koji je napravio tim holandskih studenata uspešno je prešao 1000 km kroz neravne pustinjske predele u Severnoj Africi samo uz pomoć sunčeve energije. Holandski solarni EV je tako uspeo da pređe ceo put bez zavisnosti od stanica za punjenje koje su inače neophodne električnim vozilima i baterijama pomoću kojih rade.
Iako njihovo vozilo, zbog predela kojima su se kretali deluje kao klasičan terenski automobil, on je u stvari SUV, tip automobila koji kombinuje elemente putničkih automobila sa karakteristikama terenaca koji imaju pogon na sva četiri točka.
Studenti Tehnološkog univerziteta u Ajndhovenu nazvali su ga Stella Terra, a kažu da on ujedno služi i kao mali kamper. On ima dva sedišta i može ići i na neuređene puteve, a ključna karakteristika je to da on radi uz pomoć solarnih panela koji se nalaze na kosom krovu i služe za punjenje njegovo električne baterije.
Put kojim su studenti vozili ovaj solarni EV krenuo je iz Tangera u severnom Maroku, preko suvih rečnih korista i strmih planinskih prevoja, pa sve do rastresitog peska koji ih je doveo do pustinje Sahare.
„Bilo je to neverovatno putovanje sa pozitivnim završetkom. Bili smo u mogućnosti da vozimo ceo put na sunčevoj energiji bez zavisnosti od stanica za punjenje“, kaže menadžer tima Vise Bos za portal TheNextWeb.
Solarni paneli koje ima Stella Terra, mogu se proširiti kako bi se punjenje optimizovalo do najviših mogućnosti kada je automobil u stanju mirovanja, tako da se oni praktično udvostručuju sprečavajući padanje senki.
Solarni EV ima maksimalnu brzinu od 145 km/h, težak je samo 1200 kg i ima domet od 630 km po sunčanom danu. U oblačnim uslovima, međutim, tim procenjuje smanjenje dometa na samo 50 km.
Uprkos velikoj neizvesnosti u isprobavanju novina u tehnologiji, Stella Terra se tokom probne vožnje pokazao iznad očekivanja, koristeći 30 posto manje energije nego što je tim predvideo, kaže Bos. To se desilo, objašnjava on, delimično zahvaljujući i posebno napravljenom „pretvaraču“ za koji je utvrđeno da je 97 odsto efikasan u pretvaranju solarne energije u električnu.
Kako bi omogućili da automobil bude lagan, ali ujedno i dovoljno jak da prođe zahtevan teren dok radi isključivo na sunčevnoj energiji, studenti su napravili skoro svaku njegovu komponentu od nule.
Iako je ovaj holandski solarni EV samo prototip automobila, studenti se nadaju da bi njihov koncept u bliskoj budućnosti mogao da naiđe na masovnu proizvodnju, što bi bio veliki izazov.
Holandski solarni EV može nas odvesti u „zeleniju budućnost“
Većina pokušaja izgradnje automobila na solarni pogon u poslednje vreme bili su daleko ispod komercijalne održivosti zbog ograničeve efikasnosti konverzije energije, visokih troškova fotonaponske tehnologije i nestalne prirode sunčeve svetlosti.
Jedan od najperspektivnijih primera u poslednje vreme dolazi iz tematski nazvanog startapa Lightyear ( u prevodu: Svetlosna godina) koji takođe potiče od bivših studenata istog ajndhovenskog Univerziteta. Uprkos proglašenju bankrota u januaru ove godine, kompanija se diže iz pepela opet ulazeći na tržište sa novim, jeftinijim solarnim automobilom sa početnom cenom od oko 40 hiljada dolara.
Da li će Lightyear ili novi studenti dobiti leđa za svoje projekte u komercijalnoj industriji automobila videćemo u narednom periodu, koji bi mogao da nas odvede u „zeleniju“ budućnost.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji