AMD je konačno dao zeleno svetlo za izlazak dugo očekivane FSR 3 tehnologije koja podiže broj frejmova u igrama. Prošlo je skoro 10 meseci od kada je AMD najavio FSR 3 i tom prilikom obećao duplo bolje performanse u odnosu na trenutno aktuelnu FSR 2 tehniku skaliranja rezolucije.
Ono što je „u vazduhu“ visilo kao svojevrsna nepoznanica, sad aje zvanično potvrđeno na radost korisnika i gejmera – AMD FSR 3 će koristiti tehnologiju interpolacije frejmova tj generisaće dodatne frejmove u igrama i time povećati „frejmrejt“ koji proizvodi bolji osećaj 3D animacije i gladak gejmplej tokom akcije u igrama.
Sve to je slično onome što trenutno radi Nvidia DLSS 3 tehnologija, a koja je za razliku od AMD FSR 3, ograničena isključivo na najnovije GeForce modele iz RTX 40 serije. Sve to obećava da će FSR 3 doneti veliki skok u performansama i to ne samo na najnovijim, već i onim malo starijim grafičkim kartama.
Proteklo je dosta vremena od kada smo čuli poslednju konkretnu informaciju o FSR 3 tehnologiji i mnogi su počeli da gube nadu da će se ikada pojaviti. Međutim, AMD je tokom Gamescon 2023 manifestacije koje se trenutno održava u Kelnu (Nemačka), pored najave izlaska novih Radeon RX 7700 i RX 7800 grafičkih karti iz klase RDNA 3 mejnstrim modela, objavio i vest o dolasku FSR 3 tehnologije koja će biti premijerno implementirana u Forspoken i Immortals of Aveum igrama. Pored ova dva naslova koji će preliminarno označiti start upotrebe AMD FSR 3 tehnologije, AMD je najavio uskoro dolazak FSR 3 podrške za još 10 igara:
- Avatar Frontiers of Pandora
- Cyberpunk 2077
- Warhammer 40K: Space Marine II
- Frostpunk 2
- ADERS
- SQUAD
- Starship Troopers Extermination
- Black Myth WUKONG
- Crimson Desert
- Like A Dragon Infinite Wealth
AMD FSR 3 se lako implementira u igre
Prema preliminarnim, ali zvaničnim informacijama na slajdovima koje je objavio AMD, skok u performansama je prilično veliki i osetan. Tako na primer, Forspoken sa 30 frejmova u sekundi u 4K rezoluciji na Ultra High, Ray Tracing podešavanjima, nakon aktiviranja FSR 3.0 beleži ubrzanje na preko 120 fps-a u „Performace“ modu na istovetnim podešavanjima.
U isto vreme igra koja je podigla dosta prašine, Immortals of Aveum zbog svog hardverski zahtevnog Unreal 5 endžina će takođe dobiti FSR 3 ali i DLSS 3 podršku pa ćemo moći da u ekstremno zahtevnim situacijama vidimo na delu efikasnost dve konkurentske tehnologije i koja je bolja u konkretnom slučaju i zavisno od modela grafičke karte koju koristite.
Veliki plus AMD FSR 3 tehnologije je što će biti dostupna kao „plug in“ dodatak za UE 5, čime će olakšati ugradnju i svakako povećati broj igara koji će imati ugrađenu ovu tehnologiju. Takođe, igre koje već koriste AMD FSR 2 će veoma jednostavno moći da se na dograde na FSR 3 podršku.
Smanjenje latencije tj kašnjenja koje se navodi kao najveća mana Nvidia DLSS 3 tehnologije je bio ključni fokus za AMD prilikom razvoja FSR 3 tehnologije, obzirom da je kompanija na vreme shvatila kako su gejmerima bitna oba faktora i visoke prosečne frejmrejt vrednosti ali i najmanje moguće kašnjenje u reakciji i izdavanje komandi tokom igranja. Sve to uz činjenicu da FSR 3 stiže uz „open source MIT“ licencu znači da će softverske firme za razvoj igara imati maksimalnu fleksibilnost prilikom integracije ove tehnologije, a što je velika olakšica i u krajnjem korist za korisnike gejmere.
Radi sa malo starijim Radeon, ali i Nvidia GeForce, Intel grafičkim kartama i konzolama
Potencijalno najbolja stvar u vezi FSR 3 tehnologijom je što radi sa svim grafičkim procesorima, uključujući AMD modele, ali i konkurentske Nvidia GeForce i Intel Arc grafičke karte. Podržane su i gejming konzole. Dakle nije samo ograničena na AMD i najnovije proizvode.
Međutim nemojte biti nerealni u svojim očekivanjima kada su u pitanju stariji modeli grafičkih karti. AMD ne preporučuje, bar kada je u pitanju tehnika interpolacije i generisanja dodatnih frejmova upotrebu starih grafičkih karti i u tom slučaju navodi da je preporučeno koristiti Radeon RX 5700 i novije modele sa preporukom za Radeon RX 6000 i jaču seriju, dok za Nvidia GeForce modele podrška kreće od RTX 20 serije i one novije i jače. U suprotnom nećete imati nikakve koristi od aktiviranja „Frame Generation“ opcije.
Kada je u pitanju korist od skaliranja rezolucije sa AMD FSR 3 podržani su modeli počev od AMD Radeon RX 590 kartica, a preporuka je koristiti Radeon RX 5000 seriju i novije. U pogledu Nvidia GeForce modela podrška kreće od RTX 10 serije, dok je preporuka koristiti GeForce RTX 20 seriju i novije grafičke karte.
Kao što možete zaključiti, AMD FSR 3 tehnologija puno obećava nakon preliminarnih podataka o mogućnostima i radu u konkretnim grama sa podrškom za ovu tehnologiju. Ostaje da se strpimo i vidimo kako će se stvari dovijati tokom narednih meseci, prenosi wccftech.
Ovo generisanje ce verovatno biti ekskluziva za RX7000 zbog "AI" jezgra koje imaju, a ostale zezalice dolaze na sve arhitekture :)
Pa zar ti u tekstu ne piše da je preporuka za Rx 6000 seriju pa na gore uostalom to je i potvrđeno od AMD -a najviše koristi od frame generation imaće Rx 6000 i 7000 od amd-a i 3000 i 4000 serija od Nvidia dakle i starije grafike bez fantomskih ai jezgra (marketinška fora)
Da li cemo moci mi da korisrimo ovo koji imamo rtx 2060 i kako se ovo instalira ili koristi?
FSR ćeš da instaliraš sa igrom koja ga podržava, a da li ćeš moći da ga koristiš na istom nivou kao vlasnici AMD karti to ćeš tek da vidiš.