Android 15 konačno uvodi funkciju promenljive brzine osvežavanja ekrana, ali postoji začkoljica

Google je saopštio da Android 15 uvodi funkciju adaptivne brzine osvežavanja ekrana, ali neće biti dostupna na svim uređajima

Android 15 konačno uvodi funkciju promenljive brzine osvežavanja ekrana, ali postoji začkoljica

Google uvodi funkciju adaptivnog osvežavanja ekrana (ARR) u Android 15, ali neće svi uređaji imati pristup ovoj opciji. ARR omogućava ekranu da automatski prilagodi frekvenciju osvežavanja prema vrsti sadržaja koji prikazuje, čime se smanjuje potrošnja energije i omogućava glatko iskustvo korišćenja bez potrebe za promenom modova prikaza. Dok su prethodne verzije Androida nudile podršku za veće frekvencije osvežavanja, one su se oslanjale na prebacivanje između različitih režima prikaza, kao što su 60 Hz i 90 Hz.

Glavna korist ARR-a jeste smanjenje potrošnje energije, omogućavajući uređajima da funkcionišu na nižim frekvencijama osvežavanja kada to nije kritično za kvalitet prikaza i osećaj u radu.

Ova tehnologija takođe poboljšava performanse eliminisanjem potrebe za promenom režima prikaza, što često izaziva smetnje u prikazu (tzv. „jank“). Premda neki uređaji sa LTPO OLED ekranima već podržavaju promenljive frekvencije osvežavanja, pravi VRR na Androidu nije bio dostupan kao i na PC-jevima, gde se osvežavanje sinhronizuje sa sadržajem, posebno tokom igranja.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Android 15 sada uvodi pravi ARR na nivou softverske Hardware Composer (HWC) komponente, čime se omogućava jedinstveni način prilagođavanja osvežavanja. Međutim, proizvođači moraju da podrže najnoviju verziju HWC HAL API-ja (verzija 3) i odgovarajuće sistemske promene. Na primer, Pixel 7 i noviji modeli kao i uređaji sa Qualcomm Snapdragon 8 Elite već podržavaju ovu verziju, dok Pixel 6 i uređaji sa Snapdragon 8 Gen 3 nemaju ovu podršku.

ARR bi mogao omogućiti niže frekvencije osvežavanja tokom reprodukcije filmova na 24 Hz ili 30 Hz, umesto sadašnjih 60 Hz, čime bi se dodatno optimizovala potrošnja energije. Nažalost, ARR verovatno neće doneti osvežavanje sinhronizovano sa igrama na način kao na PC-ju, ali ovo je značajan korak ka efikasnijem korišćenju resursa i unapređenju korisničkog iskustva na Android uređajima, prenosi Android Authority.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi