OpenAI je u utorak najavio Atlas, svoj sledeći veliki proizvod – veb pregledač nove generacije koji bi mogao redefinisati način na koji ljudi i AI agenti koriste internet. Ovaj potez označava širenje kompanije izvan granica same aplikacije ChatGPT i njeno pozicioniranje kao šire AI platforme.
Direktor OpenAI-a, Sem Altman, izjavio je da „veštačka inteligencija predstavlja jedinstvenu priliku koja se javlja jednom u deceniji – da preispitamo čemu pregledač zapravo služi i kako možemo učiniti korišćenje interneta produktivnijim i prijatnijim.“

Atlas omogućava korisnicima da „ponesu ChatGPT sa sobom“ tokom pretraživanja interneta, dok Agent mode daje mogućnost AI sistemu da samostalno obavlja određene zadatke. Ipak, ovakva integracija moćnog jezičkog modela u pregledač otvara i pitanja privatnosti i bezbednosti. OpenAI tvrdi da korisnici mogu birati da li žele da budu prijavljeni na naloge ili da koriste „incognito“ režim.
Lansiranje Atlasa deo je šire strategije OpenAI-a da postane svojevrsni operativni sistem budućnosti, nakon niza nedavnih objava koje su proširile funkcionalnost ChatGPT-a. Kao podsticaj korisnicima, kompanija nudi privremeno povećanje limita za podatke u ChatGPT-u tokom 7 dana za sve koji postave Atlas kao svoj podrazumevani pregledač.
Ovaj potez daje OpenAI-u direktan pristup korisničkim navikama i podacima, čineći ga centralnim delom digitalnog ekosistema, ali i povećava troškove održavanja bez neposrednog rasta prihoda. Ključno pitanje sada glasi: koliko brzo će korisnici usvojiti Atlas i da li će novi AI pregledač uspeti da uzdrma dominaciju Google Chrome-a na tržištu, prenosi Axios.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji