Od kako je kompanija OpenAI lansirala ChatGPT krajem prošle godine, ovaj AI četbot je brzinom munje dobio svetsku popularnost i iznova je dobijao sve više korisnika, sve do sada. Prvi put od njegovog predstavljanja, posete sajtu preko kog mu se pristupa na svetskom nivou tokom juna su smanjene za skoro 10 posto, piše u novom Similarweb izveštaju.
Kompanija Similarweb specijalizovana je za veb saobraćaj, analitiku i performanse, a u novom izveštaju tvrdi da je čak i količina vremena koje su posetioci proveli na ChatGPT sajtu opala za 8,5 posto.
Broj jedinstvenih posetilaca takođe je opao za 5,7 posto, dok se globalni saobraćaj smanjio za tačno 9,7 odsto tokom proteklog meseca. Trend pada polako je počeo da se dešava još u maju, da bi u junu doživeo svoj vrhunac.
Pad broja poseta – iznenađenje ili očekivani ishod
Sa jedne strane, ovo predstavlja iznenađenje za one koji pomno prate razvoj veštačke inteligencije. Sa druge, pak, ne iznenađuje previše, s obzirom na to da su se ljudi nakon forsiranja i implementiranja veštačke inteligencije u skoro svaki segment života verovatno malo zasitili njenog korišćenja.
Uz to, trend pada ne mora nužno da se vezuje i za smanjenje popularnosti veštačke inteligencije, posebno uzevši u obzir razvoj konkurentskih četbotova kao što su Bing čet, Google Bard, Opera Aria i drugih. Ipak, uprkos tome, Similarweb ističe da je OpenAI četbot i dalje u korisničkoj prednosti u odnosu na svoje rivale.
Kompanija koja je napravila izveštaj sugeriše da bi ovo mogao biti znak da je novina koja je sama po sebi veštačkoj inteligenciji između ostalog donosila publicitet, sada nestala. Ipak, u obzir treba uzeti i to da je OpenAI osim sajta preko kog se može pristupiti četbotu, lansirao i mobilne aplikacije, na koje su neki od korisnika sigurno prešli sa verzije u pregledaču.
Dok se svetski razvoj generativne veštačke inteligencije nastavlja i dok ljudi globalno diskutuju o tome na koji način ona menja svet, izgleda kao da je ona praktično neprimetno, ušla u ljudske živote. Posle pompe u trajanju od pola godine, deluje da su je sada ljudi prihvatili i nastavljaju dalje dok se istovremeno prilagođavaju okolnostima koje ona menja, što u poslovima, što u tehnologiji uopšte.