Volkswagen je unapredio glasovnog asistenta u svojim automobilima, učinivši ga znatno pričljivijim zahvaljujući snazi ChatGPT-a. OpenAI-jev konverzacijski asistent je integrisan u VW vozila, uključujući najnovije Jetta modele i električna vozila, kao što je i obećano na CES-u 2024.
ChatGPT predstavlja unapređenje, a ne potpunu reviziju VW-ovog infotainment sistema. Oslanja se na dugogodišnjeg VW partnera za glasovnu veštačku inteligenciju, kompaniju Cerence, i platformu Cerence Chat Pro kako bi poboljšao postojeći VW-ov glasovni asistent Ida. Rezultat je daleko više od uobičajene navigacije i kontrole klime. Korišćenjem OpenAI-jevog alata, vozač može dobiti sve, od lokalnih predloga za zabavu do spontanog kviza sa pitanjima.
Unapređeni glasovni asistent Volkswagena nudi intuitivnije korisničko iskustvo. Aktivira se frazama poput „Zdravo IDA“ ili „Zdravo Volkswagen“, u zavisnosti od vozila, i omogućava vozačima i putnicima da komuniciraju sa vozilom na opušteniji način. Ako Ida ne može da pomogne, povezuje se sa cloud-om, gde Cerence Chat Pro obrađuje upit. Ovaj cloud sistem koristi više baza podataka, uključujući ChatGPT, kako bi odgovorio na pitanja korisnika.
„Ponosni smo što smo partneri sa Volkswagen Grupom u pružanju trenutne vrednosti njihovim vozačima, dok traže načine da koriste generativnu veštačku inteligenciju u pokretu,“ rekao je Stefan Ortmanns, CEO kompanije Cerence. „Ove nove sposobnosti – koje će nastaviti da se šire – čine IDA glasovnog asistenta informisanijim, sposobnijim i vrednijim nego ikad, omogućavajući sigurniju i ugodniju vožnju.“
Personalizovana upotreba i privatnost
Važan element je i kako glasovni asistent upravlja privatnošću podataka. Volkswagen je naglasio da AI ne pristupa osetljivim podacima iz vozila i da se svi podaci o sesiji brišu odmah nakon svake upotrebe. Većina Volkswagen modela iz 2025. godine uključivaće ovu pretplatu kao deo besplatne probe kada budu pušteni na tržište. Drugi modeli će zahtevati pretplatu na VW-ov Plus Speech sa AI, deo Volkswagenovog Car-Net sistema, mada bi to moglo da se promeni kako se ChatGPT bude više integrisao u VW vozila.
Glasovni asistenti su česta funkcija u modernim vozilima, ali VW vidi ChatGPT kao mnogo više od male pogodnosti. Naprednije rešenje od tradicionalnih glasovnih asistenata može privući one koji traže AI koji može upravljati prirodnim razgovorima tokom vožnje. Iako Mercedes-Benz i drugi proizvođači automobila eksperimentišu sa ChatGPT-om i drugim generativnim AI modelima za svoje asistente, rani potez Volkswagena mogao bi ga zadržati u prednosti u neprekidnoj trci za nove kupce automobila, piše TechRadar.
„Volkswagen ima dugu tradiciju demokratizacije tehnologija. Kao proizvođač velikog obima, činimo ove tehnologije dostupnim velikom broju ljudi,“ izjavio je član Upravnog odbora brenda Volkswagen, Kai Grünitz, ovog leta. „Neprimetnom integracijom ChatGPT-a u pozadinu našeg glasovnog asistenta, sada nudimo vozačima priliku da svakodnevno koriste ovu veštačku inteligenciju, čime podvlačimo inovativnost naših proizvoda.“
Obozavatelji folksvagena ima da nagovore chatgpt da im glumi da je golf dvojka
Sa ovako glupim potezima nije ni čudo što im je prodaja opala 20 posto u zadnjem kvartalu, pa sad razmišljaju da zatvore dve fabrike u Nemačkoj i još poneku u ostatku Evrope. WV električni automobili imaju katastrofalno loš firmware zbog čega često ni najosnovnije funkcije ne rade kako treba. Umesto da rešavaju te probleme, oni se glupiraju sa AI.