Nedavno smo saznali da su Samsung, Google i Qualcomm udružili snage kako bi razvili VR uređaj. Početni izveštaji iz industrije sugerisali su da će ovaj uređaj biti direktna konkurencija Apple Vision Pro uređaju, sa malim brojem proizvedenih jedinica. Međutim, čini se da ceo projekat sada ide u pravcu koji podseća na uspešnije Meta Ray-Ban pametne naočare.
Uspeh Ray-Ban pametnih naočara, uprkos nedostatku vizuelnog displeja, bio je pomalo neočekivan, zbog čega je Meta restrukturirala Reality Labs, svoju XR (Extended Reality) diviziju. Sada postoji nova poddivizija koja se fokusira na nosive uređaje slične Ray-Ban naočarima. Prema rečima izvršnog direktora Qualcomma, to je ista pozicija koju Qualcomm zauzima u saradnji sa Google-om i Samsung-om.
Razlog zašto naočare postaju popularnije u odnosu na tradicionalne VR headset-ove jeste njihova veća društvena prihvaćenost i praktičnost. Ljudi radije nose naočare nego glomazne uređaje na licu dok su u javnosti. Sve prihvaćenijem stavu u glomaznim VR uređajima u velikoj meri doprinosi slaba prodaja Apple Vision Pro naočara. Kada se uzme u obzir i veliki uspeh pametnih naočara, jasno je zašto je projekat napravio nagli zaokret.
Ono o čemu govori Amon, izvršni direktor Qualcomma, može se porediti sa onim što je Xreal uradio sa Beam Pro uređajem – sada kupujete naočare koje nadopunjuju vaš telefon, a ne obrnuto. Ovo se čini kao logično rešenje s obzirom na to da i Samsung i Google proizvode telefone.
Pametne naočare stiču sve veću popularnost. Meta, na primer, već godinama radi na AI-pokretanim AR naočarima i konačno je spremna da ih predstavi. Nikada nije bilo bolje vreme za ulazak u VR industriju i definitivno vlada veliko uzbuđenje što će se ovaj deo IT industrije i nadalje razvijati, piše Phone Arena.
Apple kad pokušava biti inovativan bez Jobsa, ispadne smiješan i taj proizvod doživi propast.
Lista je duga:
Apple Newton
Apple Pippin
Apple Macintosh Portable
Apple Lisa
MobileMe
Apple Maps
Apple Music Connect
iTunes Ping
Apple AirPower
Apple HomePod
Apple HomePod Mini
Apple III
Macintosh TV
Apple QuickTake
Apple eWorld
Apple USB Mouse
Apple Power Mac G4 Cube
Apple Hi-Fi
Apple Xserve
Apple Time Capsule
Apple eMate 300
Apple PowerCD
Apple Cyberdog
Apple Workgroup Server
Apple Airport
Apple Airport Extreme
Apple Magsafe Duo
Apple 'Trashcan' Mac Pro
Apple Vision Pro....
Ima tu u i tamo promašaja i iz Jobsove ere, ali najviše je ih je iz vremena bez Jobsa. Danas su im najprodavanniji oni proizvodi koje je Jobs "izumio" i pustio na tržište, a danas ih samo nadograđuju. Nikad Apple neće biti inovativan kao što je bio. Kvalitetan i prestižan brend jesu, ali inovativan nisu.