Canon G6

Canon G6

Canon G serija digitalnih foto aparata na tržištu egzistira već dugi niz godina, beleži vrlo dobru popularnost, stigosmo i do modela sa oznakom 6. Razne male firme, agencije, web sajtovi, uz određeno fotografsko znanje, pomoću G6-ice mogu, uz daleko manje troškove, da ostvare rezultate koje će biti skoro kao profesionalni, jer u pravim rukama, G6 može da snimi veoma kvalitetne fotografije...

    Sadržaj

      Branko Mitić

      Pokrivenost tržišta od strane Canon-a je na veoma visokom nivou. Malo po malo, popunjavaju se rupe između modela ili čak pokrivaju cele, za njih prazne klase, kao što je (sada već ne tako skoro) bio slučaj sa Canon S1 fotoaparatom. Sada se već može reći da je pokvrivenost tržišta na veoma visokom nivou i jasno je da praktično samo Canon i Sony imaju toliku gamu različitih fotoaparata.
      I pored toga, Canon nije zanemarivao svoje stare modele, koje je tržište dobro prihvatalo. Međutim, nije tajna da u samom Canon-u fotoaparati različitih klasa nisu uvek imali podjednaki tretman. Stiče se utisak da je omiljeni potomci Canon-a oni čije ime počinje sa “Ixus”, a ni malo manje popularni nisu Canon-i “A” klase. Ujedno su i ove dve klase fotoaparata one gde je Canon najcenjeniji, kao što su recimo Panasonic, Olympus ili Minolta cenjeni kod ultrazoom digitalnih fotoaparata. Povrh svega, Canon je brojčano najjači što se SLR sistema tiče i tako još više čudi (ali možda nekome u stvari razotkriva) zašto se Canon malo više ne potrudi oko digitalnih kopaktnih fotoaparata više klase (G i Sxx serija).

      Istina, nikada se nisu ni nazirali problemi oko prođe G i Sxx Canon-a, ali je oduvek delovalo da je ovom proizvođaču fotoaparata lakše da proda tri fotoaparata A klase, nego jedan G klase. Canon G2, G3 i G5 su bili izuzetno kvalitetni fotoaparati koji su dobro obavljali svoj posao, ali su stalno bili pod teretom konkurencije koja je napadala sa svih strana. Sxx Canon-i su se, u zadnjem periodu, našli u još nepovoljnijoj poziciji. Ono što uvek može biti mač sa dve oštrice, jeste ne obraćanje pažnje na direktnog protivnika. Canon mnogo više voli da sluša svoje kupce i potencijalne kupce, nego da baci pogled “preko ograde” i vidi šta recimo Olympus ili Fuji “kuvaju”.

      “Problem” vlasnika fotoaparata koji se ne zovu “Canon” je taj što će Canon napraviti odličan fotoaparat, u vidu adekvatnog naslednika, ali će taj aparat fascinirati samo Canon fanove (kojih ruku na srce ima mnogo). Kome se sviđao G2, sviđao mu se i G3 i G5, a svideće mu se i G6. Ko nikada nije bio preterani ljubitelj Canon fotoaparata, verovatno mu se ni G6 neće dopasti. Canon-u kao kompaniji ta vernost i masovnost pristalica svakako godi, ali pitanje je hoće li to večno trajati i mogu li se novi fotoaparati konstruisati samo na osnovu želja kupaca (što je lakši način) ili je moguće delimično na svoju ruku “ubaciti” po koju mogućnost u fotoaparat i edukovati kupce da to baš tako treba. Da ne bi izigravali proroke, pređimo sa nagađanja, teza i zaključaka, na realnost – novi Canon G6. Canon PowerShot G6

      G6 je naslednik G5, predstavljen u avgustu 2004. godine. Ne tako davno, jer period predstavljanja nema, za naše podneblje, puno veze sa početkom prodaje, a pogotovo ne sa spuštanjem cene na optimalni nivo i donošenja prvih utisaka. Isto tako, na horizontu još uvek ne vidimo neki budući Canon G7, pa nam se ovo vreme čini kao pravo za prikaz novog Canon-a više klase. Canon G6 je morao da isprati mukotrpnu trku za megapikselima, pa tako ih ovaj aparat ima čak 7. CCD senzor je zadržan, odnosno njegova veličina, kao i očigledno pozitivne osobine objektiva. Pogledajmo šta G6 ima da ponudi…

       

      U pakovanju se nalazi:

      – Canon PowerShot G6
      – poklopac za objektiv
      – traka za nošenje oko vrata
      – punjač za bateriju
      – baterija BP-511A
      – 32MB CF kartica
      – USB kabl
      – AV kabl
      – Canon Digital Camera Solution CD
      – ArcSoft Camer Suite CD
      – daljinski upravljač
      – štampano uptustvo za upotrebu

      Dodatna oprema

      Wide Converter WC-DC58N

      wide konverter

      Tele-converter TC-DC58N

      tele konverter

      Close-up Lens 250D (58mm)

      makro objektiv

      Conversion Lens Adapter LA-DC58D

      adapter za priključivanje gorespomenutih objektiva

      Lens Hood LH-DC30

      zaštitna “cev” koja umanjuje anomalije prilikom fotografisanja objekata kada se iza njih nalazi izvor svetla, pri širokom položaju objektiva

      EX-Series Speedlites

      serija Speeflites bliceva 220EX/420EX/550EX/580EX, kao i Speedlite Transmitter ST-E2

      Macro Ring Lite MR-14EX

      makro blic

      Macro Twin Lite MT-24EX

      makro blic

      Compact Power Adapter CA-560

      ispravljač za struju

      Battery Pack BP-511/511A/512/514

      punjive litijum-jon baterije

      Battery Charger CG-570

      punjač za bateriju

      Car Battery Cable CB-570

      kabal za korišćenje CG-570 punjača u kolima

      Battery Charger CG-580

      punjač za bateriju

      Battery Charger CB-5L

      punjač za bateriju

      USB Interface Cable IFC-400PCU

      usb kabal

      PCMCIA Adapter (PC Card Adapter)

      adapter za korišćenje CF kartice na PCMCIA slotu

      CF Cards

      CF memorijske kartice

      AV Cable AVC-DC300

      AV kabal

      Wireless Controller WL-DC100

      daljinski upravljač

      Soft Case SC-DC40

      torba za fotoaparat

      Specifikacije

      foto kamera

      Canon PowerShot G6

      megapiksela

      7.1

      rezolucije

      3072 x 2304, 2592 x 1944, 2048 x 1536, 1600 x 1200, 640 x 480

      raw

      da

      kompresija

      SuperFine, Fine, Standard

      veličina senzora

      1/1.8″

      tip senzora

      CCD

      objektiv

      7.2 – 28.8 mm

      objektiv – ekvivalentno 35mm

      35 – 140 mm

      najveći otvor blende

      f/2.0(w) – f/3.0(t)

      optički zum

      4x

      digitalni zum

      4.1x

      autofokus

      AF u 9 tačaka, centralna AF tačka, kontrola položaja AF tačke

      af lampa

      da

      raspon fokusa

      50cm – beskonačno

      makro fokus

      5-50 cm (w), 15-50 cm (t), 5 cm (super macro)

      kompenzacije ekspozicije

      +/- 2 EV u koracima od 1/3

      merenje

      Evaluative, Center-weighted average, Spot

      iso osetljivost

      Auto, 50, 100, 200, 400

      shutter speed (brzina zatvarača)

      15–1/2000s

      white balance (balans belog)

      Auto, Daylight, Cloudy, Fluorescent, Fluorescent H, Tungsten, Flash, 2 x Custom WB

      modovi blica

      Auto, On, Off, Red-Eye Off/On

      domet blica

      70cm – 5m

      priključak za eksterni blic

      da, hotshoe

      kompenzacija eksp. blica

      +/- 2 EV u koracima od 1/3

      aperature priority (prioritet blende)

      da

      shutter priority (prioritet zatvarača)

      da

      scene

      Portrait, Landscape, Night Scene, Stitch Assist

      podešavanje kontrasta/oštrenja/zasićenosti boja

      da

      video klipovi (sa tonom)

      640 x 480@10/15 fps – 30 sec, 320 x 240 & 160 x 120 @ 15fps – 180 sec

      self timer (samookidač)

      2s, 10s

      tip memorije

      CF I, CF II

      količina memorije uz aparat

      32 MB

      tražilo

      optičko

      LCD

      2″, 118.000 tačaka

      live histogram

      ne

      playback histogram

      da

      orjentacioni senzor

      da

      konekcija sa računarom

      USB 1.1

      baterija

      BP-511A lithium-ion battery

      trajanje baterija

      ekran uključen – oko 300 fotografija; ekran isključen – oko 900 fotografija

      težina

      380g bez baterije i kartice

      dimenzije

      104.9 x 72.8 x 73.1mm

      ekstra

      ugrađen ND filter, daljinski upravljač

      Spoljašnjost

      Fizički, G6 veoma malo liči na svoje prethodnike. Ponajmanje G6 liči na svog neposrednog prethodnika – Canon G5. G5 je bio crne boje i bio je najluksuzniji Canon digitalac koji nije bio SLR, pa je tako crnom bojom još više naglašavao svoju ozbiljnost. Između pojave G5 i G6-ice, svetlost dana ugledao je i Pro1, koji je od G5 modela preuzeo primat “najboljeg koji nije SLR”, pa samim tim i crnu boju. I ako nam se ne dopada što je to tako, potpuno razumemo zašto G6 ne dolazi ofarban u crno. Kako se sada G5 po svojoj crnoj boji razlikuje od svih G Canon-a, tako se od svih razlikuje i novi G6 svojim oblikom. G6 je osetno uži i nešto viši od prethodnika G serije i, iako deluje kao krupniji, u stvari je manje zapremine (cifre ne lažu). Takođe je G6 skinuo i koji kilogram, odnosno gram. Kvalitet spoljne izrade je na dosta visokom nivou, kao i materijali korišćeni za istu. Ipak, G6 je mogao biti i malo čvršći i malo fizički kvalitetniji, zato što mu je cena dovoljno visoka, ali očigledno da po nekim osobinama G6 nije želeo da smeta još uvek aktuelnom Pro1

      Objektiv

      Mnogi fotoaparati se razlikuju upravo kod prve stvari koja se uoči – objektiv. Tako je i sa Canon-om. Sličan senzor su tokom vremena imali Sxx Canon-i, G klasa i najluksuzniji Ixus-i (počevši od Ixus 400 modela koji je prvi imao 1/1.8″ senzor). Danas, jako sličan, ako ne i isti, senzor imaju Canon S70, Ixus 700 i G6. Iste je veličine i snima 7 miliona piksela. S70 je od Ixus-a napredniji zato što ima širi objektiv, kao i daleko više manuelnih kontrola, dok G6 od S70-ice ima svetliji, a vrlo verovatno i kvalitetniji, objektiv. G6 pak nema dovoljno širok objektiv, jer kreće od standardnih 35 mm, ima 4x optičko uveličavanje, što znači da je kraj objektiva na 140mm. Naše je mišljenje da bi bilo mnogo bolje da ovaj objektiv kreće od 28 mm (i da i dalje ima 4x optički zum). Ipak, konstrukcija takvog objektiva bi bila komplikovanija i skuplja, a i pitanje je da li bi dimenzije celog aparata ostale nenarušene ili, kakva bi bila situacija sa izobličenjima. Objektiv na G6 je veoma svetao, a ono što je Canon obećao, a šta se takođe može i uočiti (na fotografijama), jeste određeni premaz objektiva, koji pomaže u smanjivanju hromatske aberacije, po kojoj je G5 bio poznat. Povrh svega, objektiv pruža solidno oštre fotografije, prijatnog kontrasta i sa veoma malo izobličenja, u šta se možete uveriti na strani sa fotografijama. Objektiv je zaista svetla tačka G6-ice.

      Blic, hotshoe

      Kada imate gomilu aktivnih fotoaparata u ponudi (kao Canon), onda definitivno imate problem u tome što se dešava da se jedni aparati drugima mešaju u klasu. Canon se trudi da ta pojava bude što ređa, a dodatne konekcije su jedan od metoda za razdvajanje fotoaparata u različite klase. Hotshoe priključak za eksterni blic je ono što nećete naći na S70, odnosno nećete naći ni na jednom jeftinijem aktivnom fotoaparatu marke Canon. Na listi dodatne opreme se nalaze blicevi koji se mogu koristiti na ovom fotoaparatu, a slobodno se može reći da ni profesionalni fotografi nemaju ništa bolje od Speedlite 580EX (ako uopšte postoji i nešto bolje), koji se može priključiti na G6. Istina, cena tog blica daleko je od male, ali bi to značilo, da bi u specifičnim (i kontrolisanim) uslovima, korišćenjem ovog blica, uz “asistenciju” dobrog objektiva i senzora (koje G6 ima), mogli da se dobiju rezultati skoro kao oni sa profesionalnih fotoaparata. Mi ćemo se ograditi da smo bilo gde rekli da G6 može da zameni SLR, ali dobar blic čuda može da napravi, bez obzira na kom se fotoaparatu nalazi, pa je samim tim postojanje hotshoe priključka za svaku pohvalu.

      Sam blic na ovom Canon-u je, shodno nemaloj ceni samog aparata, bolji od proseka, ali je jasno da kvalitet integrisanih blic rešenja ima svoja ograničenja. Domet blica je 5 metara, što nije vanserijski rezultat, ali je dovoljan za većinu situacija u kojim bi trebalo da se nađe ovakav fotoaparat, a to se pokazalo i u praksi

      Zvučnik, konekcije

      Na desnoj strani fotoaparata nalazimo zvučnik, koji služi za reprodukciju audio snimka sa video klipova, puštanje lažnih tonova zatvarača i drugih zvukova koje ispušta ovaj aparat, kao i slušanje zvučnih poruka koje je moguće ostaviti uz snimljene fotografije. Ispod zvučnika, iza vratanaca koja po kvalitetu, u negativnom smislu, odstupaju od ostatka aparata, nalaze se standardne AV (audio-video izlaz), DC IN (priključak za ispravljač za struju) i USB konekcije. Vratanca nemaju nikakvu gumiranu zaštitu za konekcije, koja bi ih štitila od vlage ili vode, ali verovatnoća da ćete ovako nenamerno uništiti vašeg ljubimca je gotovo ravna nuli

      IR senzor

      Na rukohvatu vidimo senzor za daljinski upravljač. Senzor je postavljen na takvo mesto, da vas niko ne može uznemiravati drugim upravljačem, ukoliko aparat držite u ruci.

      CF slot

      Iza vratanaca pristojnog kvaliteta nalazi se CF slot. Slot prima i CF I i CF II (microdrive) kartice. CF kartica koja se dobija uz G6 je kapaciteta 32 MB, što je bedno za aparat koji može da snima fotografije do 7 megapiksela i ima RAW način snimanja. U tabeli ispod se može videti koliko fotografije različitih rezolucija i kompresija zauzimaju memorije.

      Baterija

      Iza vratanaca dobre čvrstine nalazimo bateriju. Baterija koju koristi G6 i koja se dobija u pakovanju je BP-511A litijum-jonska, punjiva baterija. Njena autonomija rada je definitivno fantastična, a čini nam se da je nadmašen i Sony F828, za čije performanse smo mislili da neće biti tako lako poražene.

      Navoj za stativ

      Metalni navoj za stativ, koji se ne nalazi u ravni sa objektivom, je poslednja stavka koju nalazimo sa donje strane G6-ice

      Statusni LCD

      Mali statusni mono LCD teško da može da smeta bilo kom fotoaparatu. Koristan je zato što se na malom prostoru nalaze praktično sve bitne informacije u vezi sa podešavanjem bitnih parametara fotografisanja. Isto tako, ukoliko je potrebno što više štedeti bateriju, odnosno nekoristiti veliki ekran sa zadnje strane aparata, statusni LCD je praktično neophodan, ukoliko se fotografiše u različitim uslovima, odnosno ukoliko je neretko potrebno menjati bitna podešavanja. LCD ima pozadinsko osvetljenje koje se uključuje tasterom koji se nalazi pored.

      Tasteri sa gornje strane G6-ice

      Taster za određivanje moda blica tokom fotografisanja. Taster nema funkciju tokom pregleda fotografija.

      Tokom fotografisanja, ovim tasterom se uključuje “brust” način snimanja, korišćenje samookidača ili daljinskog upravljača.

      Taster za odabir načina merenja scene, tokom fotografisanja. Pritiskom na ovaj taster tokom pregleda fotografija, aktivira se opcija “jump”, koja služi za brzi prelazak kroz fotografije.

      Okidač, zum prsten, točkić

      Okidač je standardan Canon-ovski, što znači da je optimalnog otpora i ne zahteva puno vremena za navikavanje. Za kontrolu zuma u vidu prstena oko okidača, takođe može reći da je sve češće viđena kod Canon-a. Ipak, glavna stvar u ovom predelu fotoaparata jeste crni točkić, koji je odlika samo naprednih fotoaparata. Putem točkića se, osetno brže od kontrola u vidu tastera, zadaju mnogobrojna setovanja i vrše najrazličitije operacije. Točkić, u vidu točkića kod kompjuterski miševa, ima i “klik”, koji pretstavlja potvrdu neke operacije.

      Ekran

      Ekrani na digitalnim fotoaparatima, u zadnjih godinu dana, doživeli su pravu revoluciju. Proizvođači su se utrkivali da ponude bolji ekran i kod onih neozbiljnih fotoaparata, kao i kod onih, za koje bi se na prvi pogled reklo, da im nije na prvom mestu kakav ekran imaju. Glavni “hit” je u svakom slučaju savitljivi ekran, a odmah iza po prođi kod kupaca jeste dijagonala. G5 je već imao dovoljno dobar i “savitljiv” ekran, a ovaj na G6 je još bolji, odnosno veći. Na ekranu dijagonale dva inača, za koji se opet ne bi moglo reći da obiluje rezolucijom, prikaz nije narušen, što znači da je u Canon-ovom stilu dovoljno dobar, oštar i tečan, čak i u situacijama sa manje ambijentalnog svetla.

      Tražilo

      Canon G6 ima klasično – optičko tražilo. Pored tražila se nalaze dve lampice (zelena i žuta), koje, zavisno od situacije u kojoj se aparat nalazi, te od toga da li sijaju ili trepere, pružaju različite informacije. Tražilo ima korekciju dioptrje, a sama preciznost ovakvog vida tražila ne može da bude stoprocentna, odnosno na tražilu se neće tačno prikazati ono što zapravo senzor vidi. Ipak, veći problem je imao Canon G5, zbog toga što mu je objektiv zaklanjao donji desni deo pogleda kroz optičko tražilo, što je u principu bila početnička greška. Ovaj problem je sa G6-icom srećom nestao.

      Točkić sa modovima

      Točkić sa movodima se nalazi uspravno i veoma je dostupan palcem ili kažiprstom desne ruke. Canon u G6 nije ubacio previše predefinisanih modova, i ako je to počeo da radi sa aparatima ne toliko ozbiljnim kao G6. Mnogo je ipak bitnije da su su svi napredni modovi i čak dva “custom” mesta na točkiću.

      C2

      Isto što i C1.

      C1

      Custom na točkiću predstavlja mesto gde je moguće memorisati razna podešavanja, sve naravno u cilju uštede vremena koje se potroši na podešavanja, ukoliko se ta podešavanja koriste često (na primer u istim svetlosnim uslovima, odnosno prilikom slikanja sličnih objekata).

      M

      M na točkiću predstavlja potpuni ručni mod, u kome je moguće odvojeno podešavati otvor blende i brzinu zatvarača.

      Av

      Av mod (aperture priority), na raznim aparatima još poznat i kao A mod. Korisnik sam određuje jednu od ponuđenih otvora blende, dok nakon merenja scene, aparat, zavisno od odabrane ISO osetljivosti, sam bira potrebnu brzinu zatvarača (shutter speed).

      Tv

      Tv mod (shutter priority), još poznat kao S mod. Ukoliko se koristi shutter priority mod, kontrola širokog raspona brzina zatvarača (15s-1/2000s) je u rukama korisnika, dok aparata, zavisno od uslova i ostalih setovanja (pre svega ISO) automatski bira potreban otvor blende.

      P

      P, odnosno program mod je praktično identičan Tv i Av modovima – sve opcije su otključane, osim direktnih kontrola nad brzinom zatvarača i otvorima blende, za šta je zadužena automatika aparata.

      Auto je mod kod koga je odabir parametra ekspozicije takođe prepušten automatici aparata, ali za koji se ne može reći da liči na P mod. U P modu su praktično sve opcije prisutne, kao i u ostalim naprednim modovima (do sada nabrojanim), dok se u auto modu može naći jedva par opcija. Auto mod je u stvari napravljen za totalne početnike, pa je samim tim ovaj mod zamišljen kao nešto gde će se (nekom neiskusnom) korisniku omogućiti da što manje stvari uprska. Štaviše, u auto modu je moguće jedino uključiti automatski blic ili ga isključiti, odabrati veličini i kompresiju fotografija koje se snimaju i eventualno koristiti samookidač.

      Portrait, odnosno portret mod. Suština ovog moda je veoma jednostavna, kako je ovaj mod namenjen za snimanje portreta, želja je da se postigne efekat zamućenosti pozadine, odnosno da se u prvi plan istakne fotografisana osoba. Ovaj efekat je naravno mnogo teže postići sa malenim objektivima koji se nalaze na ovakvim amaterski digitalnim fotoaparatima, ali je uz malo truda ipak moguće postići određene rezultate. Poenta je da aparat forsira što veći otvor blende, kako bi time smanjio dubinsku oštrinu i postigao pomenuti efekat. Kako je (realna) žižna daljina ipak primarnija na polju skraćivanja dubinske oštrine, mali savet je da se treba udaljiti od osobe, zumirati “do kraja” i (uz korišćenje ovog moda) fotografisati osobu. Ukoliko se neki objekat ne nalazi u blizini leđa fotografisane osobe, moguće je postići određene rezultate na polju “zamućivanja pozadine”.

      Landscape mod, odnosno mod predviđen za snimanje pejzaža.

      Night scene – mod predviđen za snimanje noćnih scena. Pored svega, najduža ekspozicija u ovom modu je 1 sekunda, pa se tako ne može reći da je ovaj mod primarno namenjen snimanju onih pravnih noćnih scena. Korisnost ovog moda je ipak kada se blic uključi, jer je se samim tim koristi tzv. “slow sync” blic. Suština ovog blica je produžena ekspozicija, odnosno prilikom fotografisanja blic sevne, ali se ekspozicije produžava kako bi se prikupilo malo svetla sa nekih udaljenih, odnosno sa nekih objekata u pozadini. Mirna ruka fotografa, ali i statičnost osobe koja se fotografiše su bitne prilikom ovakvog načina fotografisanja.

      Stitch assist mod. Aparat asistira prilikom snimanja određenog broja fotografija za redom, kao bi se te fotografija kasnije, pomoću sofvera koji se dobija uz aparat, spojile u jednu panoramsku fotografiju. Sjajna opcija za strpljive.

      Movie mod. Ovo mesto na točkiću rezervisano je za video mod na ovom aparatu, odnosno za snimanje kratkih video klipova.

      Tasteri sa zadnje strane aparata

      Uključivanje macro moda. Tokom pregleda fotografija, uključivanje 3×3 prikaza.

      Uključivanje ručnog fokusa. Snimanje zvučnih poruka uz snimljene fotografije, tokom pregleda.

      AE/FE lock taster – taster za zaključavanje ekspozicije, odnosno ekpspozicije blica.

      Kursorski, četvorosmerni taster. Pritiskom na gore, u toku fotografisanja aktivira se korigovanje ekspozicije, a pritiskom na dole, promena balansa belog.

       

      MENU

      Ulazak i izlazak iz menija.

      DISPLAY

      Kontrola prikaza ekranu.

      Ulazak i izlazak iz “FUNC” menija. Tokom pregleda taster služi za brisanje fotografija.

      Opcije i podešavanja

       

      Record menu

      Flash Sync

      – 1st-curtian
      – 2nd-curtian

      Opcija koja ima značaja prilikom fotografisanja dužih ekspozicija sa blicom. Ukoliko je prva opcija izabrana, blic će sevnuti neposredno posle otvaranja zatvarača (odnosno na početku ekspozicije). Ukoliko je druga opcija izabrana, blic će sevnuti neposredno pred zatvaranje zatvarača (neposredno pred kraj ekspozicije).

      Slow Synchro

      – on
      – off

      Uključivanje ili isključivanje slow-sync moda blica.

      Flash Adjust

      – auto
      – manual

      Opcija kojom se podešava, da li će se jačina blica određivati direktno ili putem kompenzacije ekspozicije blica.

      Red-eye

      – on
      – off

      Opcija za redukciju crvenih očiju. Kako i ovaj Canon koristi AF lampu za smanjivanje efekta crvenih očiju, ova opcija postavljena na “on” će rezultovati sijanjem AF lampe i nakon uspešnog fokusiranja (sve u cilju suzavanja zenica i smanjivanja fenomena crvenih očiju).

      Cont. Shooting

      – standard
      – high speed

      Odabir dve brzine “continuous” (burst) načina snimanja.

      Self-timer

      – 2 sec
      – 10 sec

      Dve vrednosti samookidača.

      Wireless Delay

      – 0 sec
      – 2 sec
      – 10 sec

      Opcija kojom se određuje posle koliko sekundi će se izvršiti fotografisanje, prilikom korišćenja daljinskog upravljača kao okidača.

      Spot AE Point

      – Center
      – AF point

      Kako G6 poseduje Flexizone AE/AF, odnosno (veoma precizno) pomerljiv frejm fokusiranja, ova opcija služi da razreši dilemu oko spot merenja prilikom pomeranja AF frejma. Ukoliko je opcija podešena na Center, a koristi se Spot način merenja, onda će se merenje vršiti sa centralne tačke kadra (bez obzira na položaj AF frejma). Ukoliko je izabrana AF point opcija, Spot merenje će se vršiti sa mesta gde se nalazi i AF frejm, odnosno AF tačka.

      ND Filter

      – on
      – off

      Uključivanje ili isključivanje ND filtera.

      Safety Shift

      – on
      – off

      Ukoliko je ova opcija uključena, kamera sama koriguje blendu ili brzinu zatvarača u Tv i Av modovima. Ova opcija nema funkciju prilikom korišćenja blica.

      MF-Point Zoom

      – on
      – off

      Ukoliko je ova opcija postavljena na ON, centralni deo pregleda na LCD ekranu biće uvećan, kako bi se bolje videla preciznost fokusiranja (jer opcija ima ulogu samo kod uključenog ručnog fokusiranja).

      AF mode

      – continuous
      – single

      Kod prve opcije, fokusiranje se odvija neprestano, dok se kod druge opcije fokusiranje odvija samo kada je okidač pritisnut do pola.

      AF-assist Beam

      – on
      – off

      On – AF lampa uključena, Off – isključena.

      Digital Zoom

      – on
      – off

      Korišćenje ili ne – digitalni zum.

      Review

      – off
      – 2-10 sec

      Neposredno nakon snimanja fotografije, moguće je ovom opcijom omogućiti brzo prikazivanje, od 2-10 sekundi, snimljene fotografije na ekranu. Ovu mogućnost je moguće isključiti postavljanjem ove opcije na off.

      Reverse Disp.

      – on
      – off

      Ovo je opcija koja bi trebala da bude uključena, ukoliko želite da slika bude pravilno orjentisana na ekranu, kada je ekran zarotiran za 180 stepeni.

      RAW+JPEG Rec.

      – L
      – M1
      – M2
      – M3
      – S

      RAW predstavlja nekompresovani format, u koji može da snima G6. Tačnije, RAW još uvek nije ni fotografija, to su samo impulsi sa elektronskog senzora, koje je kasnije potrebno konvertovati (i po mogućstvu obraditi) na računaru. Prednost ovakvog načina ponekad može da bude velika, ali je (makar bez ove opcije) problem predstavljao uvid (na samoj kameri) u to što je snimljeno u RAW formatu, jer to zapravo još uvek nije fotografija. G6 ima mogućnost da uz snimljeni RAW, snima istu fotografiju i u JPEG, što omogućava uvid na LCD-u aparata u sam kvalitet kamere. Ovom opcijom se upravo biraju rezolucije tih JPEG-ova, koji će se snimiti uz RAW.

      Intervalometer…

       

      Pod-meni u kojem se vrše podešavanja za automatsko fotografisanje, koje je G6 u stanju da izvede.

      Save Settings…

       

      Ova opcija snima trenutna setovanja i “kopira” trenutni mod na C1 ili C2 mod.

      Playback menu

      Protect

      Opcija kojom je moguće pojedinačno zaključati fotografije, odnosno sačuvati te fotografije od slučajnog ili namernog grupnog brisanja u samoj kameri.

      Rotate

      Rotate opcijom je moguće rotirati fotografiju za 90 ili 270 stepeni u samoj kameri. Međutim, fotografije neće biti zaista rotirane, već će ih samo tako kamera prikazivati radi lakšeg pregleda, odnosno kasnije će biti potrebno fotografiju rotirati u programu koji se dobija od Canon-a ili nekom drugom programu.

      Erase all

      Opcija za brisanje materijala na CF kartici, prilikom korišćenja ove opcije biće obrisane sve slike ili filmovi koji nisu zaključani Protect opcijom.

      Slike Show

      Slide Show opcija služi za automatsko puštanje redom svih fotografija ili snimljenih video klipova. Korisna funkcija kada na primer priključite fotoaparat na televizor pomoću AV kabla koji se dobija uz kameru.

      Print Order

      Opcija kojom je moguće direktno štampanje određenih fotografija u željenom broju ukoliko je kamera povezana na štampač.

      Transfer Order

      Opcija koja će vam uz pomoć softvera koji se dobija uz kameru omogućiti lakše obeležavanje fotografija koje ćete kasnije poslati elektronskom poštom i slično.

      Setup menu

      Mute

      Isključivanje svih zvukova aparata.

      Volume

      Podešavanje glasnoća raznih tonova koje ispušta aparat.

      LCD Brightness

      Podešavanje osvetljenosti LCD ekrana.

      Power Saving

      Opcije za uštedu baterije.

      Date/Time

      Podešavanje datuma i vremena.

      Format

      Formatiranje CF kartice.

      File No. Reset

      Podešavanje da li će se brojevi fotografija resetovati nakon ubacivanja nove CF kartice ili ne.

      Auto Rotate

      Canon S70 poseduje orijentacioni senzor, pa se tako ovom opcijom određuje da li će fotografija automatski rotirari ukoliko je i sam aparat bio rotiran prilikom fotografisanja. Međutim, fotografije neće biti zaista rotirane (to je potrebno na računaru kasnije učiniti nekim softverom), već samo prilikom pregleda na fotoaparatu.

      Distance Units

      Prilikom korišćenja ručnog fokusa, na ekranu se prikazuje približna udaljenost na koju je aparat fokusirao, te jednice je moguće izraziti metričkim ili američkim sistemom.

      Language

      Odabir jezika.

      Video System

      Podešavanje PAL ili NTSC video standarda.

      My Camera menu

      My Camera meni služi konfigurisanje raznih zvukova koje ispušta aparat, slika koje se prikazuju prilikom paljenja aparata ili slično. Smatramo da je nepotrebno ponovo sve ponavljati, pogotovo što je ovaj meni 100% identičan kod svih Canon-a (naravno i onih koje smo već testirali).

      Func menu

      ISO

      AUTO, 50, 100, 200, 400

      Opcija za podešavanje ISO osetljivosti. Moguće je dopustiti da aparat zavisno od scene (osvetljenosti scene) automatski bira ISO osetljivost ili ručno odrediti.

      Photo Effects

      Effect Off, Vivid, Neutral, Low Sharpening, Sepia, B/W, Custom

      Canon je zadržao svoje predefinisane efekte, uprkos činjenici da je na ovaj model uvrstio pojedinačno podešavanje zasićenosti boja, kontrasta i oštrine (Custom).

      Bracketing

      – BKT-Off
      – AEB
      – Focus-BKT

      Moguće je vršiti “bracket” za ekspoziciju i fokus. Suština je u tome da kamera fotografiše 3 slike za redom; jedna će biti sa setovanjima koje korisnik odredi (ili automatika aparata), a druge dve će predstavljati +/- varijacije na ta setovanja. “Bracket” za ekspoziciju je moguće vršiti samo kada je blic isključen, a za fokus samo kada je koristi ručni fokus. Moguće je odrediti raspon između +/- varijacija.

      Flash Exposure Compensation

      -2, -1 2/3, -1 1/3, -1, – 2/3, -1/3, 0, + 1/3, + 2/3, + 1, + 1 1/3, + 1 2/3, +2

      Kompenzacija ekspozicije blica.

      Compresion

      Superfine, Fine, Standard

      Određivanje tri nivoa kompresije.

      Size

      RAW, 3072×2304, 2592×1944, 2048×1536, 1600×1200, 640×480

      Odabir rezolucije, posle kojeg se određuje i kompresija slike u 3 nivoa za svaku rezoluciju. Na ovom mestu se u video modu bira rezolucija video snimka. Naravno, za RAW se ne može odrediti stepen kompresije.

      Ekran

      Ekran je moguće isključiti ili uključiti ga sa dva nivoa propratnih informacija tokom fotografisanja.

       

       

      Prilikom pritiska okidača do pola, na ekranu se prikazuju parametri ekspozicije koji će se koristiti ukoliko okidač bude pritisnut do kraja. Zeleni pravougaonik označava da je objekat uspešno fokusiran.

       

       

      Iz 3×3 pregleda se može preći na gledanje jedne fotografije, dok se pritiskom na taster display, na ekranu pojavljuju mnoge informacije o fotografiji, uključujući i histogram.

      Canon G6 u praksi

      Canon aparati su poznati po tome da obavljaju razne operacije dovoljno brzo da na one koji ih probaju ostave pozitivan utisak. Ipak, stalno unapređivanje modela može dovesti do toga da se performanse pomalo izgube. Tu pre svega mislimo na povećanu rezoluciju, koja uslovljava baratanje sa većim fajlovima, što tu i tamo dovodi to slabijih performansi. U tabeli ispod se vide vremena koja je G6 postigao.

      operacija

      Canon PoweShot G6

      uključivanje aparata u mod za fotografisanje

      3.3

      uključivanje aparata u mod za pregled

      4

      isključivanje aparaza iz moda za fotografisanje

      2.8

      isključivanje aparata iz moda za pregled (objektiv uvučen)

      0.1

      prelazak iz moda za fotografisanje na pregled

      1.3

      prelazak iz pregleda na mod za fotografisanje (objektiv izvučen)

      2.3

      zumiranje (iz wide u tele)

      2

      od isključenog aparata do snimljene fotografije

      4.6

      U ruci, G6 deluje jako prijatno, mada se ne može govoriti o savršenom utapanju u obe ruke, kao što je to bio slučaj kod Sony-a F828. Jasno je da je F828 daleko veći i izduženiji aparat, naspram G6-ice koja je viša. Ipak, G6 ima masivan rukohvat, što je jedan od najbitnijih detalja za udobno fotografisanje. Pristupnost kontrola, kao i potencijalna brzina menjanja kontrola su na veoma visokom nivou, bez obzira što je potrebno određeno vreme na navikavanje. Canon S70 je imao tastere istog oblika simetrično raspoređene i dosta je vremena bilo potrebno da se zapamti gde je koja opcija. Kod Canon-a G6 se sve odvija brže, a može se reći da i točkić iza okidača pomaže još kvalitetnijem kontrolisanju ovog fotoaparata.

      Dimenzije G6-ice u svakom slučaju neće biti srodne ni sa jednim džepom, pa je potrebno nositi ga u ruci ili mu pronaći adekvatnu torbu.

      Ono što u svakom slučaju ne sme proći nezapaženo, jeste rotacioni ekran. Danas već mnogi digitalni fotoaparati imaju ovakav ekran, ali to nije razlog da se spomene udobnost kadriranja putem rotacionog ekrana. Svakako još jedna “sitnica” koja ide u prilog priči o generalno veoma prijatnom korišćenju G6-ice.

      Što se fokusiranja tiče, tu su stvari i dalje nepromenjene, nažalost. Pre svega mislimo na fokusiranje u slabim svetlosnim uslovima. Canon-ov AF sistem je jednostavno, pomalo glupav u takvim situacijama. Canon je mislio do sada da to može da nadoknadi AF lampom, ali praksa je, makar što se nas tiče, pokazala drugačije. Ukoliko AF sistem nije malo pametniji u situacijama sa malo svetla, malo koja konvencionalna lampa koja se može ugraditi u aparat, može da pomogne. Canon očigledno i dalje misli da se lampom rešava stvar, pa tako na G6-ici vidimo novu lampu (vidi sliku ispod). Istina, mora se priznati da je ova lampa donela malo poboljšanja, ali problem i dalje leži u AF sistemu koji jednostavno nije dovoljno inteligentan, da bi uspešno fokusirao u situacijama sa zamračenim svetlom. Situacija je naravno totalno obrnuta kada su dobri svetlosni uslovi – fokusiranje se odvija veoma brzo, ali i dalje, G6 ne može više od trojke (od pet) da dobije ocenu za AF mogućnosti.

      Povrh svega, osim fokusiranja i pojedinih “zagušenja” koja nastaju usled visoke rezolucije, može se reći da je G6 dovoljno brz fotoaparat, za većinu operacija. Njegove dimenzije nisu male, ali ni ono što sa sobom nosi, takođe nije malo. Fotografije

      Sve fotografije su snimane u najvišoj rezoluciji, SuperFine kompresiji i ISO 50, osim ako drugačije nije naglašeno. Fotografije su veličine od 1.75 – 4.07MB, a prosečna veličina je 3.11MB.

      Što se kvaliteta slika tiče, može se reći da se G6 veoma lepo pokazao. U principu, na osnovu hardvera ugrađenog u ovaj digitalni fotoaparat, tako se nešto moglo i pretpostaviti, a sada je i dokazano u praksi. G6 ima dobro poznati 1/1.8″ senzor, koji se, što se kvaliteta slika tiče, veoma lepo pokazao na S70 modelu. S70 ima širokougaoni objektiv i fotografije su imale određeni nivo izobličenja. G6 nema širokougaoni objektiv, ali zato ima objektiv kojeg se ne može stideti ni trenutka. Gotovo sve anomalije koje je S70 imao, G6 ispravlja. Izobličenje je minimalno, čak i na najširem delu objektiva, dok su zamućivanja i mračni ćoškovi praktično misaona imenica za objektiv na G6. Slike su veoma oštre i jasne, prijatnog kontrasta. Kombinacija objektiva i senzora je zaista vrhunska. G6 se takođe jako lepo snalazi sa hromatskom aberacijom, odnosno protiv nje. G5 je imao problema na ovom polju, ali ih G6 ima daleko manje. Istina da hromatska aberacija nije 100% izbegnuta, ali je pitanje da li je uopšte kod bilo kog fotoaparata to slučaj – takođe, ne treba zaboraviti ni na sjajnu svetlosnu moć ovog objektiva (f2.0-3.0). Sve u svemu, finalan proizvod (fotografija) je ono oko čega najmanje treba da brinete, ukoliko imate ovaj fotoaparat, jer su fotografije sjajne, što možemo zahvaliti odličnom senzoru i objektivu, ali i tačnom AF sistemu, dobrom balansu belog i, uglavnom vrlo dobrom, AE sistemu. Utisci

      Da li je Canon G6 odličan fotoaparat? Svakako. Međutim, postoji nekoliko razloga, zbog kojih ovaj fotoaparat neće napraviti redove ispred prodavnica foto opreme. Pre svega, cena ovog aparata mu nikako neće omogućiti da bude “mainstream”, istina, G6 nikada nije ni predviđen za tu ulogu. Postavlja se ujedno i pitanje da li Canon G6 opravdava svoju nemalu cenu, jer, koliko god delovao kao sjajan aparat, Canon G6 ne može da pobegne od surove i mnogobrojne konkurencije. Ipak, nama se čini da je glavni problem što Canon i dalje pravi fotoaparate za Canon pristalice, ne želivši da ponudi nešto veoma inovativno ili malo da “zaokrene” svoju politiku novih modela. Plašimo se da takvo ponašanje ne vodi na dobro, jer sigurni i uvek isti kupci proizvođača teraju na konzervativnost, što još od više Canon-a udaljava one kojima ova kompanija nije no1…

      Neko će opet reći da je kvalitet na prvom mestu i da uopšte nije bitno koje je marke neki digitalac i to stoji. Canon G6 jeste kvalitetan i može mnoge da zadovolji. Kada bi Canon shvatio da performanse prilikom fokusiranju u situacijama sa slabim svetlom, ne može tek tako da poboljša menjanjem AF lampi, lista loših osobina ovog fotoaparata bi bila daleko manja, ako bi je uopšte i bilo. I dok je fokusiranje po danu ili pod jakim veštačkim svetlom veoma brzo, dotle je fokusiranje u zamračenim prostorijama otežano, odnosno neretko neuspešno. Jednostavno, ukoliko se volite slikati po diskotekama i klubovima, vrlo je moguće da G6 neće biti pravo rešenje za vas. Međutim, jasno je da G6 i nije zamišljen za najrazličitiju klijentelu, već je fokus dosta bačen na one kojima je kvalitet fotografija na prvom mestu. Ukoliko želite fotografiju dovoljno dobru za štampu visokog formata, a poznati su vam svetlosni uslovi ili fotografišete u kontrolisanim svetlosnim uslovima, onda se može reći da je Canon G6 jedan od boljih izbora. 7 megapiksela će biti dovoljno za štampe fotografija do A3 formata, a postojanje RAW moda će dobro doći ukoliko se detaljno želite posvetiti fotografiji, te iz nje izvući još više. Istina, G6 može da bude i odličan porodični aparat, ukoliko ga sebi za ovakve namene možete priuštiti. Takođe, brdom svojih kontrola, ovaj aparat može lepo da posluži i kao poligon za učenje, odnosno prvi fotoaparat nekog budućeg i velikog fotografa, ako taj budući fotograf može sebi da priušti G6. Ipak, ono za šta G6 možda i najbolje može da posluži, jeste kao jeftina zamena profesionalnih SLR aparata (opet se moramo ograditi da smo bilo gde napisali da G6 može da bude kao SLR). Postoje određeni poslovi koji moraju da izgledaju profi, ali to ne znači da moraju da budu urađeni profi opremom, pogotovo ukoliko je budžet ograničen. Razne male firme, agencije, web sajtovi, uz određeno fotografsko znanje, pomoću G6-ice mogu, uz daleko manje troškove, da ostvare rezultate koje će biti skoro kao profesionalni, jer u pravim rukama, G6 može da snimi veoma kvalitetne fotografije i to je njegova najveća prednost.

      Aparat na test ustupio Pinsoft, distributer Canon foto-aparata za područje SCG

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi
      X870E Aorus Pro i X870 Aorus Elite Wi-Fi7 test