Veštačka inteligencija prvi put pobedila ljude u društvenoj igri fizičkih veština

Veštačka inteligencija uspešno je završila lavirintsku igru za 14,48 sekundi i tako prvi put pobedila ljude u igri veština nadmašivši ljudski rekord

Veštačka inteligencija prvi put pobedila ljude u društvenoj igri fizičkih veština

Sposobnost veštačke inteligencije (AI) da pobedi ljudske igrače u igrama poput šaha ili GO – apstraktnih strateških društvenih igara više i nije neko iznenađenje. Ona je dokazala da može da nadmaši svoje stvaraoce u određenim zadacima, posebno kada je u pitanju obrada i analiza informacija. Međutim, fizička veština je ostala privilegija ljudi, sve do sada. Robot, odnosno veštačka inteligencija integrisana u njega je pobedila ljude u popularnoj lavirintskoj igri nadmašivši njihov rekord rešavanja.

Istraživači sa državnog Univerziteta ETH u Cirihu napravili su AI robota sa zadatkom da nauči kako da igra lavirintsku igru. Cilj igre je jednostavan: koristeći dva dugmeta, treba da usmerite lopticu od početne do krajnje tačke, bez da ona padne u rupe na tabli.

Međutim, ukoliko ste je ikada igrali, onda znate da je ona u stvari prilično izazovna. Naučno objašnjenje za njenu težinu je da zahteva oštre motoričke sposobnosti, sposobnosti prostornog rasuđivanja i puno prakse.

Robot, nazvan CyberRunner, opremljen je sa dva motora (njegove, robotske ruke), kamerom (njegove oči) i računarom (njegov mozak), što mu omogućava da igra igru baš kao i ljudska osoba.

Kao i ljudi, CyberRunner uči kroz iskustvo koristeći nedavna dostignuća u učenju zasnovanom na AI modelu, što omogućava veštačkoj inteligenciji da donosi odluke i odabira potencijalno uspešno ponašanje predviđajući ishode različitih akcija.

Dok igra igru, CyberRunner posmatra lavirint i prima nagrade na osnovu svojih performansi. On čuva sećanje na sakupljeno iskustvo, koje algoritam koristi da nauči kako se sistem ponaša. Na osnovu ovog znanja, sposoban je da prepozna najperspektivnija ponašanja. Kao rezultat toga, upotreba dva motora robota kontinuirano se poboljšava, a CyberRunner postaje bolji dok se algoritam pokreće svaki put kada igra.

Robot je imao 6,06 sati vežbanja. To je urodilo plodom, pošto je nadmašio prethodni svetski rekord koji je postavio Lars Goran Danilson koji ovu igru igra još od 1988. godine. On je prošle godine rešio ovu igru za samo 15,41 sekundu. Ipak, CyberRunner je sada uspeo da je završi za 14,48 sekundi – što je više nego šest posto brže od Danilsona.

Tokom procesa učenja, robot je otkrio prečice i načine za varanje – ponašanje koje istraživanje proučava kao prirodnu ljudsku osobinu. Vođe projekta, istraživači Tomas Bi i profesor Rafaelo  D’ Andrea morali su da se umešaju i upute robota da ne preskače delove lavirinta.

Istraživački rad već je dostupan na sajtu CyberRunner.ai, dok će Bi i D’Andrea takođe omogućiti kod projekta na istom sajtu.

Verujemo da je ovo idealno mesto za istraživanje mašinskog učenja i veštačke inteligencije u stvarnom svetu. Pre CyberRunner robota, samo organizacije s velikim budžetima i prilagođenom eksperimentalnom infrastrukturom mogle su da sprovode istraživanja u ovoj oblasti. Sada, za manje od 200 dolara, svako može da učestvuje u naprednom istraživanju veštačke inteligencije“, rekao je D’Andrea.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (1)
  1. tozovac

    I'll be back.

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi