Kompanija Meta koja u svom vlasništvu drži društvene mreže Facebook i Instagram kontaktirala je agencije za talente, poznate ličnosti i kreatore sadržaja kako bi sa njima isprobala ranu verziju nove aplikacije zasnovane na tekstu, prenosi Gadgets360. Novu aplikaciju planira da lansira na leto i ona će predstavljati direktnog rivala Twitter aplikaciji.
Nova aplikacija je izgrađena na pozadini društvene mreže Instagram, biće integrisana sa njom, ali takođe i kompatibilna sa nekim drugim društvenim mrežama kao što je Mastodon, aktuelni Twitter rival, kaže Lija Haberman profesorka društvenog marketinga u Kaliforniji.
Kako prenose mediji, aplikacija nove društvene mreže će biti fizički odvojena od Instagram aplikacije ali će omogućiti ljudima da povežu svoje naloge sa njom, slično kao što su povezani Facebook i Instagram. Korisnicima će štaviše biti omogućeno da jednim klikom „zaprate“ naloge koje već prate i na Instagramu, kao i da blokirane naloge prebace u listu blokiranih na novoj društvenoj mreži.
Mediji prenose i da kompanija Meta već mesecima unazad tajno testira novu aplikaciju sa odabranim poznatim ličnostima, a iz platforme Instagram i dalje ništa nisu komentarisali.
Profesorka Haberman je čak objavila skinšotove izgleda nove aplikacije na kojoj se vidi da će ona biti veoma slična društvenoj mreži Twitter, samim tim što je zasnovana na tekstu i ima opciju takozvanog niza povezanog linijom koji je popularna Twitter opcija. Osim toga, kako se vidi iz skrinšotova, takođe će biti omogućeno da se koriste fotografije, linkovi i video snimci.
Korporacije žure da uzvrate udarac
Najava nove Instagram aplikacije dolazi baš nakon što je milijarder Ilon Mask kupio društvenu mrežu Twitter i krenuo da uvodi niz promena i poboljšanja u opcije ove aplikacije. Mask je pre toga dugo kritikovao sada bivše rukovodioce ove mreže da su ugasili slobodu govora na njoj, uveli lošu politiku korišćenja, kao i činjenicu da na mreži postoji previše bot odnosno lažnih naloga napravljenih sa propagandnom svrhom.
U mesecima koji su došli posle Maskove kupovine, na aplikaciji Twitter usledila su ispunjenja najavljenih obećanja te su tako samo neka od njih: uklanjanje Twitter reklama uz pretplatu, otpočelo je brisanje neaktivnih i bot naloga, vraćanje „trajno banovanih naloga“, uvođenje enkriptovanih poruka, opcije za izmene tvitova, ali je otpušteno skoro dve trećine starih radnika za koje je Mask smatrao da ništa nisu radili.
Deluje da su se Maskove prethodne kritike ka bivšem rukovodstvu ispostavile kao tačne, s obzirom na to da su korporacije požurile da povećaju Twitter konkurenciju nakon što su na tu mrežu uvedena poboljšanja.
Mask je nedavno zaposlio i novu izvršnu direktorku Lindu Jakarino, koja je na Twitteru prokomentarisala najavu nove Instagram aplikacije rekavši da je „počela igra“ što u prenesenom značenenju predstavlja prihvaćen izazov. To može da znači da u budućnosti možemo očekivati nove akcije na Twitter mreži u borbi za korisnike sa svojim novim rivalom.