YouTube zabrana blokera reklama pravi kontraefekat i već menja način na koji ljudi koriste platformu

Prošlo je mesec dana otkako se agresivna YouTube zabrana blokera reklama proširila, a novo istraživanje pokazuje da to već pravi kontraefekat među korisnicima

YouTube zabrana blokera reklama pravi kontraefekat i već menja način na koji ljudi koriste platformu

Otkako se YouTube zabrana blokera reklama pre mesec dana intenzivno proširila na globalni nivo, korisnici su počeli da negoduju, a novo istraživanje pokazuje i to da oni već menjaju način korišćenja ove platforme. Novi, ali ne i iznenađujući podaci pokazuju kontraefekat, odnosno da je 22 posto ispitanih korisnika iz ankete reklo da je zbog obračunavanja platforme sa blokerima oglasa samo porasla verovatnoća da će ih oni, naprotiv, koristiti.

Sajt za sigurnost i privatnost podataka All About Cookies sproveo je anketu na hiljadu ispitanika koji koriste YouTube platformu. Rezultati ankete pokazuju na koji način agresivna YouTube zabrana i kampanja za prelazak na pretplatnički nalog ili dozvoljavane reklama utiče na korisnike. Očekivano, to je izazvalo negativno raspoloženje među njima, što se već odrazilo na način njenog korišćenja.

Ispitanici su imali mogućnost da izaberu više opcija sa liste odgovora koji uključuju:

  • Verovatno ću koristiti bloker reklama
  • Verovatno ću manje vremena provoditi na YouTube platformi
  • Potražiću alternativu bez reklama na YouTube platformi
  • Verovatno ću platiti YouTube Premium
  • Manje je verovatno da ću pokušati da koristim bloker reklama
  • Nema promene u načinu korišćenja

Rezultati ankete pokazuju da je 22 posto ispitanika sada sklonije korišćenju blokera reklama. Ujedno 16 posto njih planira da provedi manje vremena na platformi, dok 15 procenata traži alternativu platforme bez reklama. Samo 12 posto ispitanih kaže da ih YouTube mere podstiču da se pretplate na Premium nalog.

Međutim, za sada ipak 44 posto ispitanika tvrdi da to neće promeniti način na koji trenutno koriste YouTube.

Kada je reč o YouTube Premium nalogu, većina ispitanih nije spremna da plati za njegovo korišćenje koje nudi iskustvo gledanja snimaka bez reklama. Ipak, neki su voljni da izdvoje određeni iznos novca.

Okvirno oko 23 posto ispitanih voljno je da plati pet dolara ili manje, 14 posto njih bi pristalo na 10 dolara ili manje, 9 procenata na 20 dolara ili manje, dok je samo 2 posto ispitanih spremno da izdvoji više od 20 dolara za pretplatu. Očigledno je da su ljudi spremni da ulože energiju kako bi pronašli bolji bloker oglasa koji može da zaobiđe YouTube zabranu, a neki su čak spremni i da plate za napredniji bloker reklama.

Negativan efekat koji je pokrenula YouTube zabrana i kampanja za prelazak za pretplatničke naloge ogleda se i u optužbama za špijuniranje pod kojim se platforma našla u Evropskoj uniji putem tužbi i krivičnih prijava.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi