Da li ekspanzija preklopnih telefona može izvući svetsko tržište iz krize?

Ubrzano lansiranje preklopnih telefona u trećem kvartalu ove godine, označava značajan pomak prema tehnologiji preklopnih uređaja

Da li ekspanzija preklopnih telefona može izvući svetsko tržište iz krize?

Svetsko tržište pametnih telefona doživelo je turbulentno putovanje tokom proteklih devet kvartala, sa kontinuiranim padom prodaje. Uprkos ovom padu, kategorija preklopnih telefona pojavila se kao svetla tačka, pokazujući otpornost i održavanje rasta.

Proizvođači Android smartfona su prepoznali ovaj trend, lansirajući neverovatnih 13 novih modela preklopnih modela u poslednja tri meseca, postavši rekord u broju preklopnih uređaja predstavljenih u pola godine.

Brzo lansiranje ovih preklopnih telefona ne samo naglašava hitnost koju osećaju proizvođači pametnih telefona, već označava i značajan pomak prema tehnologiji preklopnih uređaja u mobilnoj industriji.

Iako tržište preklopnih telefona nije toliko uspostavljeno kao tradicionalno tržište telefona sa ravnim ekranima, ono pruža jedinstvene prilike i varijable. Proizvođači Androida žele iskoristiti preklopne telefone kako bi unapredili svoj tržišni položaj, postigli diferencijaciju visoke klase i angažovali se u distinktnoj konkurenciji sa svojim glavnim rivalom, Apple-om.

Tokom trećeg kvartala ove godine, pejzaž tržišta preklopnih telefona u Kini video je suptilne promene, prema izveštaju IJIWEI. Huawei, nekada dominantan igrač na ovom tržištu, doživeo je pad svog tržišnog udela. Nasuprot tome, OPPO i Honor su uspeli da prestignu Huawei u prodajnom obimu u kategorijama preklopnih i jednodelnih proizvoda.

Kada se pogleda napred u budućnost, Huawei i Samsung imaju planove za lansiranje cenovno konkurentnih preklopnih telefona u narednoj godini, a očekuje se da će se i drugi proizvođači iz Android ekosistema pridružiti, što bi moglo da ubrza širenje ovig mladog tržišta.

13 novih preklopnih telefona lansirano za tri meseca

Druga polovina ove godine svedočila je o izvanrednom porastu lansiranja preklopnih telefona od strane proizvođača pametnih telefona, uključujući Honor, OPPO, Xiaomi, Samsung, Huawei i ostalih. U svega tri meseca predstavili su ukupno 13 novih preklopnih telefona, gotovo duplirajući broj koji smo zatekli u prvom polugodištu.

Svaki proizvođač se fokusirao na različite aspekte preklopnih telefona. Honor, na primer, gurao je granice tankoće, smanjujući debljinu preklopnih telefona do milimetarskih vrednosti. Uspeli su da postignu debljinu uređaja od 9,9mm u julu, a u septembru, Honor V Purse je postavio novi rekord sa debljinom od 8,6mm u preklopljenom stanju i težinom od samo 214g. U oktobru, Honor Magic Vs2 težio je 229g, obarajući rekord za tanke preklopne telefone velikog formata.

OPPO i Xiaomi su stavili akcenat na performanse kamera svojih preklopnih telefona. Samsung, Huawei, OnePlus i drugi su predstavili inovativne modele koji uključuju cutting-edge tehnologiju u preklopnim telefonima, znatno unapređujući ukupno iskustvo ove klase uređaja. Ovaj porast inovacija postao je ključna odlika ovogodišnjeg tržišta pametnih telefona.

Nedavni priliv novih preklopnih telefona od strane proizvođača Androida odražava njihovu hitnost u usporenom globalnom tržištu pametnih telefona. Faktori poput inflacije, zasićenja tržišta i produženih ciklusa zamene, doprineli su kontinuiranom padu tradicionalnih pametnih telefona.

Preklopni telefoni, svojim jedinstvenim oblikom i inovativnim iskustvima, imaju potencijal da podstaknu nadogradnju potrošača, pružajući nadu proizvođačima pametnih telefona. Česte objave novih modela preklopnih telefona deo su napora da se postigne premijalizacija brenda i razlikovanje od Apple-a.

Proizvođači Androida, predvođeni Samsungom, aktivno promovišu inovacije u preklopnim telefonima kao način da se probiju na tržište visokog cenovnog ranga koje drži Apple. Cilj im je privući više korisnika visoke klase koji cene velike ekrane i podstaći nadogradnju potrošača.

Cena je ključ za povećanje penetracije preklopnih pametnih telefona

U poslednjih nekoliko meseci, proizvođači Android pametnih telefona kontinuirano su lansirali nove modele preklopnih telefona, što je povećalo prodaju i doprinelo većoj penetraciji na tržištu visokih cenovnih klasa tokom druge polovine godine.

Izvori lanca snabdevanja sugerišu da Samsung planira da uvede preklopne telefone na tržište srednjeg cenovnog ranga sledeće godine, što bi dodatno smanjilo barijere u pogledu cene i omogućilo širem spektru potrošača pristup preklopnim telefonima.

Ove godine, najniže cene preklopnih telefona već su pale toliko da nisu više samo san prosečnog potrošača. U narednoj godini, očekuje se da će više proizvođača predstaviti uređaje ove kategorije u srednjem cenovnom rangu, što će ubrzati njihovo usvajanje.

Očekuje se da će broj isporučenih preklopnih pametnih telefona skočiti na 18,3 miliona jedinica u 2023. godini, što predstavlja porast od 43% u odnosu na prethodnu godinu, mada to još uvek čini samo 1,6% ukupnog tržišta pametnih telefona ove godine. Do 2024. očekuje se rast od 38%, što će rezultirati brojem od 25,2 miliona jedinica i tržišnim udelom od 2,2%.

Na srednji i dugi rok, TrendForce predviđa neizbežno širenje tržišta preklopnih pametnih telefona. Do 2027. godine, broj isporučenih jedinica mogao bi dostići impresivnih 70 miliona, zauzimajući oko 5% globalnog tržišta pametnih telefona.

Pored toga, proizvođači preklopnih telefona istražuju nove oblike proizvoda i napredak u aplikacijama za krajnje korisnike. Neki rade na proizvodima sa trostrukim preklopnim ekranima, a izveštaji sugerišu da razvoj trostrukog preklopnog telefona od strane Huaweija napreduje glatko i možda će biti spreman za lansiranje 2024. godine.

S druge strane, Appleova strategija za preklopne uređaje razlikuje se od mnogih proizvođača Androida, jer su više usmereni na zrele proizvode i ne žure sa lansiranjem preklopnih telefona.

Prema istraživanju, dosadašnji napredak Apple-a u strategiji preklopnih uređaja bio je blag zbog neumoljive opsednutosti korisničkim iskustvom. Ono što se smatra još jednim mogućim uzrokom “nezainteresovanosti” kompanije Apple, mogli bi biti paneli i dizajn šarki.

Kompanija iza Kupertina sigurno je svesna da na tržište mora ući sa jedinstvenim uređajem koji ima besprekoran ekran bez vidljivog nabora na mestu preklapanja, kao i sa mehanizmom koji ne sme zatajiti nijednog trenutka. Ipak, postizanje savršenstva sa većim preklopnim ekranima je nešto jednostavnije nego kod manjih uređaja.

Svakako, niko ne pravi dramu oko toga, a najmanje verni Apple fanovi, pa nećemo ni mi.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi