Svetsko tržište naočara mešovite, odnosno virtuelne i proširene realnosti dobija izgleda još jednog člana na spisku – Huawei Vision naočare, novi nosivi uređaj kompanije koja u Kini i dalje važi za tehnološkog diva. Lansiranjem pametnih naočara kineska kompanija bi mogla da uzme primat na tržištu od Apple Vision Pro uređaja. Da bi se podigla granica zainteresovanosti za kupovinu ovog nosivog uređaja, glasine kažu da će postojati neke sličnosti između ova dva proizvoda, ali i to da će Huawei Vision, biti ne samo lakši, već i upola jeftiniji.
Kako prenosi Huawei Central, bivši direktor marketinga tehnološke kompanije Meizu Li Nan navodi da kineski konkurent Apple Vision Pro uređaju ima 350 grama i košta gotovo duplo manje u odnosu na njega, s obzirom na to da američka varijanta ima 600 grama i košta 3.499 dolara.
Huawei ne može da se takmiči sa Apple-om u drugim oblastima, kao što su sirove performanse, jer čip koji potencijalno razvija za ovaj uređaj, navodno zaostaje za kombinacijom M2 i R1 čipsetova koje koristi Apple. Huawei Central dalje piše da će kineske AR pametne naočare imati 4K Sony micro-OLED panele, potencijlno pružajući istu impresiju kao i Apple Vision Pro. Na papiru, oba proizvoda imaju slične hardverske specifikacije, mada dubinsko poređenje pokazuje da to nije slučaj.
Na primer, Apple Vision Pro ima funkciju EyeSight koja simulira oči korisnika tako da druga osoba može da komunicira sa njim dok stoji ili sedi blizu njega, a trenutno ne deluje da će Huawei Vision imati tu opciju. Prednost Apple naočara je i u kombinaciji pomenutih M2 i R1 čipova u odnosu na čip koji Huawei navodno razvija za AR naočare, ali za sad ne deluje da će kompanija u ovom slučaju ići dalje od naprednog Kirin 9000s 7 nm čipa.
Međutim, kineska firma i njen proizvodni partner SMIC, napreduju ka 5 nm tehnološkim procesima pravljenja čipova, ali nema pouzdanih informacija da će ova tehnologija biti spremna na vreme za lansiranje Huawei Vision pametnih naočara.
Gledajući sve ove nezvanične informacije, deluje da ćemo ipak morati da vidimo Huawei Vision u akciji, da bismo na realističniji način mogli da sagledamo njihove karaksteristike. U svakom slučaju, upola manja cena je vrlo bitan momenat za konzumente pametnih naočara, a da li će one i po performansama njima odgovarati, znaćemo po njihovom zvaničnom lansiranju. No, možda će u ovom slučaju važiti izreka: koliko para, toliko muzike.