Bilo je u prošlosti vreme kada su korisnici Androida i iPhone-a bili poput dve suparničke moto bande, uvek spremni da kidišu jedni na druge, upuste se u svađu ili jednostavno uđu u verbalni sukob. Ti dani su sada definitivno iza nas, jer su telefoni danas toliko slični da svaki potencijalni rivalitet deluje površno i glupo. Možda najbolji primer za ovu tvrdnju je predstojeći iPhone 16. Zašto?
Postoji nekoliko faktora koji utiču na to, i pokušaćemo da ih objektivno obradimo, ali iako postoji napomena da “Ovaj članak može sadržati lične stavove i mišljenja autora,” ne mislimo da će izazvati pobunu. Vremena su se jednostavno rečeno, promenila.
Prelazimo na iPhone 16 seriju. Ovo je kulminacija jednakosti pametnih telefona. Pre desetak godina, veliki ekrani su postavili temelje trenda u kome su pametni telefoni počeli da izgledaju vrlo slično. Zatim se inovacije postepeno usporavaju u korist sve manjih dorada. A sada, razlike između iPhonea i Android uređaja, poslednjeg bastiona raznolikosti, polako nestaju.
iPhone 16 – veliki slon u sobi punoj ogledala
Dolazi iOS 18. Da, nije više neka vest, ali ipak, to je ono što je pokrenulo razgovor. Raspored ikona na početnom ekranu, najveće oružje koje su Android korisnici imali protiv iPhone rivala, sada je u iOS-u (uskoro će biti, još je u beta fazi).
Tu je i prilagođavanje ikona, koje snažno podseća na Androidovu “Material You” ideju dizajna. Zašto biste to uopšte poželeli? Mislili smo da je jedna od ključnih prednosti iPhone-a, upravo uniformnost.
Čak smo se i navikli na interfejs i potpuno razumeli hajp kada smo se prebacivali sa jednog iPhone-a na drugi, zbog posla. Sada Apple želi da nam omogući da menjamo izgled korisničkog interfejsa. Zašto?
Isto važi i za prilagođavanje Control Center-a, prečica na zaključanom ekranu, pa čak i za RCS. Imamo čak i poseban gejming režim i to nakon godina hvaljenja kako iPhone uopšte ne treba takav režim rada. Pitamo se koji je pravi razlog za ove promene? Nedostatak mašte i inspiracije za pravu inovaciju ili motivi vođeni istraživanjem tržišta i faktora prodaje.
Hardverske promene
Znamo da je Apple bio primoran na ovo, ali u kombinaciji sa softverskim promenama koje smo ranije spomenuli, USB-C na dnu iPhone 16 serije čini ovu liniju još više nalik Androidu nego ranije.
Iskreno, nije nam smetao Lightning konektor kada koristimo iPhone. Daje nam osećaj ekskluzivnosti, a muški konektor na kablu i dalje nam ima više smisla. Mogućnost da se priključi bez obzira na stranu je takođe bila sjajna i stigla je ranije nego USB-C.
Nisu ovo hvalospevi Lightning konektoru, samo kažemo da je Apple izgubio taj “kul” faktor zahvaljujući EU. Na kraju krajeva, to je pre svega korisno. Dugoročno gledano, to znači manje kablova, brže punjenje i prenos podataka.
AI kao Apple Intelligence
Apple, kao Apple, odlučio je da ako kompanija već ne može da izmisli veliki jezički model, jednostavno će preuzeti rešenje i smisliti svoje ime. Pojavljuje se Apple Intelligence.
Većina AI funkcija koje smo imali prilike da isprobamo, rade isto što i svi ti LLM modeli. Apple samo koristi drugačiji naziv. “Image Playground” u suštini radi isto ono što Pixel i Galaxy uređaji rade već dve generacije: pravi slike iz vizuelnih ili tekstualnih unosa.
“Clean Up” je samo “Magic Eraser” i to imamo već godinama, a transkripcija i prevođenje kroz AI su takođe prisutni već neko vreme.
Siri koja je pojačana veštačkom inteligencijom je ništa drugo do Gemini ili Galaxy AI za siromašne iOS korisnike i u suštini, Apple Intelligence čini da iPhone 16 izgleda još više kao Android, jer su većina Android korisnika već upoznati sa ovim funkcijama. Kao da su samo preimenovane.
Ali ekosistem je i dalje tu i radi glatko kao i uvek. To je tačno, ali drugi poput Samsung-a su ih sustigli i Apple više ne drži ekskluzivni ključ za ogroman i zaključan ekosistem.
Uzmimo za primer Galaxy Ring. Zaključan je unutar Samsung Health aplikacije i ne možete ga koristiti sa drugim Android telefonima. Druge marke takođe počinju da primenjuju ove trikove, i iako govorimo o Huaweiu, Xiaomi, Honor i sličnima, trend je zaista zabrinjavajući.
Cena se takođe izjednačila
Dakle, u ovom slučaju, nije da je Apple namerno pokušao da iPhone 16 seriju učini sličnom Androidu, već je obrnuto. Android brend je smanjio jaz sa svoje strane.
iPhone je nekada bio statusni simbol iz više razloga, ali cena je bila jedan od glavnih. Možda je to zastareli stereotip, ali raniji iPhone uređaji su bili skuplji od alternativnih Android flegšip modela.
Sada izgleda da je ovaj faktor cene potpuno nestao. Samsung ne samo da je iskopirao cene iPhone modela poslednjih nekoliko generacija, već je ponekad čak i nadmašio Apple u cenovnom segmentu.
Druge marke idu još dalje, naplaćujući za flegšip telefone isto koliko i za sklopive modele. A kad smo već kod sklopivih uređaja, što Apple duže odlaže svoj prvi sklopivi telefon, to je veća šansa da će biti super nalik Androidu i ljudi će jednostavno kritikovati Apple za kopiranje flip-and-fold telefona koji su tu već generacijama.
Ovaj članak nije bio namenjen izazivanju negativnih osećanja, iako je možda delovalo kao da smo se u nekim delovima osetili pogođenim i povređene sujete. Jedina stvar koja nas zaista pogađa je trend unifikacije pametnog telefona kao uređaja, piše i analizira Phone Arena.
Ponekad čak mislimo da smo sami krivi za ovakvo stanje. Na kraju krajeva, to je ono što izgleda da želimo, sudeći po prodajnim brojkama. Možemo žaliti za starim dobrim danima raznolikosti telefona, ali na kraju krajeva i dalje slepo pratimo trend kupovine i zamene svojih iPhone 14 ili Galaxy S22 za najnoviji model, iako su razlike gotovo nepostojeće.
Šta vi mislite o ovoj temi? Da li je iPhone 16 serija najviše nalik Android modelima do sada i šta to znači za vas?
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji