AMD Vision - Cannes, Cote D' Azur

AMD Vision - Cannes, Cote D' Azur

AMD je predstavio Vision. Šta je Vision? Nešto apstraktno? Možda... Konkretno? Naravno, ali to je u pozadini. Azurna obala, Kan, filmski festival, HD, entertaintment, exclusive, expensive, iskustvo, Zlatna palma, druženje sa Mikijem Manojlovićem... vredi pogledati, definitivno!

    Sadržaj

      Petar Gredelj

      AMD Vision – Cannes, Cote D' Azur

      Za 11 godina rada Benchmark sajta, obaveze su nas vodile na različite strane sveta: svakako jedan od onih događaja koji trajno ostaju u sećanju dogodio se prethodne nedelje u Kanu. Na dan početka filmskog festivala našli smo se na ovoj ekskluzivnoj lokaciji sa još 4000 novinara – 3900 njih je ovde boravilo zbog početka najprestižnijeg filmskog festivala na svetu, ostatak nas je tu „zalutao“ zahvaljujući kompaniji AMD i njihovoj promociji AMD Vision platforme…Cote D' Azur AMD Vision tour

      Iako reportaže ovog tipa obično započinjemo informacijama o mestu održavanja, ovog puta ćemo se direktno pozabaviti onim zbog čega smo se 11. i 12-og maja našli na Azurnoj obali a to je AMD-ova promocija Vision platforme. Zašto baš Kan, zašto baš u vreme otpočinjanja prestižnog filmskog festivala? Zato što po mišljenju odgovornih ljudi u kompaniji AMD računarski svet danas pokreće multimedija, zato što najveći broj korisnika računara poseže za multimedijalnim sadržajima – a AMD je za njih pripremio adekvatna rešenja u vidu svoje platforme. Film je umetnost, film je multimedija, film je odlazak u bioskop, film je uživanje u čarima kvalitetnog prikaza, film se danas proizvodi u HD rezoluciji, HD film se danas reprodukuje na računarima, a ovih dana dobili smo i HD netbook računare, baš zahvaljujući AMD-u. Za najbolji film u Kanu se dobija „Zlatna palma“, ko bi predstavljao boljeg promotera od onoga ko je svojevremeno i sam imao priliku da se nađe na najprestižnijem crvenom tepihu? Na iznenađenje mnogih, gospodin Miki Manojlović, bard srpskog glumišta, doajen srpske filmske umetnosti , glumac dobitnik „Zlatne palme“ za glavnu ulogu u filmu „Underground“ Emira Kusturice – bio je ovog puta promoter AMD-ovih najnovijih tehnologija. Započnimo ovu reportažu njegovom ulogu u promotivnom spotu AMD-ove Vision platforme…
       

      Šta nam je to AMD predstavio ovog puta u vidu Vision platforme? Sve ili ništa? Priznaću i sam da mi kao piscu ovih redova nije niti malo lako da dam objektivan sud – recimo da bi mi bilo daleko lakše da izveštaj potpišem u mediju koji cilja manje upućenu, ili još jednostavnije, potpuno neupućenu publiku. 11 godina izveštavanja o high end proizvodima, bitkama za poen, megaherc ili frejm više, do situacije u kojoj pokušavamo da svet oko sebe posmatramo drugim očima. A taj isti svet se promenio i menja se i dalje; menjaju se naše potrebe ali i naše navike. Slabiji otpadaju, veliki i dalje opstaju, onaj ko je spreman da na „ kameru“ u svojoj glavi postavi širokougaoni objektiv i sopstveni pogled osim gledanja unapred pomeri pomalo u levo ili u desno. Zato i objašnjenje mora biti daleko kompleksnije od puke jednostavnosti kojom nam je AMD predstavio svoje namere, a čiji je glavni protagonista Vision platforma sa sve Mikijem Manojlovićem u paketu. Bez ikakve namere da izigravam portparola kompanije AMD, pokušaću da sa vama podelim svoje viđenje puta kojim AMD korača već izvesno vreme…

      Sve je otpočelo pre nepune tri godine na skupu u Varšavi kada je AMD predstavio svoju Spider platformu. Zli jezici će reći da je to praktično dan u kome je AMD potpisao kapitulaciju prepustivši najvećem konkurentu pobedničku lentu bez borbe. Ukoliko želimo tako da mislimo – možemo tako da mislimo. Ukoliko želimo da shvatimo da u kompletnoj platformi koju AMD nudi po nikad povoljnijem odnosu cene i performansi ima istine – shvatićemo da ima istine i to itekako! AMD ima sebi svojstvenih kvaliteta koje drugi proizvođači nemaju, konkurencija takođe ima svoje, više nego snažne adute – i svako svoje ističe u prvi plan! Tu nema i ne sme biti nikakvih navijačkih strasti: ukoliko inisistirate na beskompromisnom i najbržem mogućem rešenju bez obzira na cenu odabraćete jedno, ukoliko tražite idealan balans između onoga što dobijate za uloženi novac i mogućnosti, drugo rešenje. Ono što međutim razlikuje vreme promocije Spider platforme od današnjeg vremena u kome je AMD predstavio Vision, jeste činjenica da smo pre skoro tri godine imali tri jasno definisana činioca Spider platforme, a to su procesor, grafička karta i čupset. Naravno, i danas su to činioci nove, Vision platforme, ali naglasimo, niko ih nijednog momenta tokom prezentacije nije pomenuo jednom jedinom rečju!

      Šta je Vision?
       

      Ne bi ste poverovali dragi čitaoci, ali kao da su u pitanju bila tri zabranjena pojma – sve je nebitno, važan je samo Vision. A šta je Vision? Možda gornja sličica kaže više od bilo kojih reči… Bez želje da vas dodatno uvodimo u lavirint pitanja i odgovora koji izlaza nema, zaista jeste tako. AMD sam kaže da je Vision u stvari iskustvo, doživljaj – te da je u slučaju Visiona „experience over technology“!? Kako onda novinar to da definiše i pruži adekvatno objašnjenje čitaocima? Ukoliko bi želeli da damo neku sopstvenu definiciju AMD-ove Vision platforme na osnovu svega što smo čuli 12-og maja u Kanu, rekli bi smo da je Vision nova AMD-ova platforma za desktop odnosno prenosne računare. I kraj…ne zvuči previše impresivno a kamoli nadahnuto? O performansama pričati ne možemo jer ovakve računare još nismo dobili na test (tu svakako prvenstveno mislimo na prenosne računare) da bi i sami mogli da potvrdimo ono što AMD naglašava kao svoje adute.
       

      Naravno, na licu mesta našao se i naš dobri prijatelj, gospodin Saša Marinković, sa kojim smo porazgovarali o Vision platformi: upitao sam ga da mi razreši konfuziju u razmišljanjima o Visionu. Još jednom bih želeo da podsetim posetioce Benchmarka,na privilegiju kakvu su imali pre samo par meseci u Bench House-u, privilegiju zvanu diskusija sa jednim od čelnih operativaca kompanije AMD. Saša se i ovog puta ljubazno odazvao pozivu da se još jednom obrati čitaocima Benchmark sajta, a mi smo na delu imali prilike da vidimo kako jedan mlad čovek postaje nezamenjiva karika u ovako velikoj kompaniji; i to naš čovek…

      Iskustvo ispred tehnologije!?

      Nastavljamo sa pričom o Vision platformi i krajnjem cilju AMD-a u kome se neće potencirati ono što se nalazi unutar računara, već ono što korisnik dobija – u zavisnosti za koju se varijantu opredeli.  Stoga možemo zaključiti da se iza jednog od promotivnih slogana koji se nalazi unutar prezentacije o Vision platformi nalazi i srž ideje – „Easy to sell, easy to buy“. AMD pokušava da pojednostavi izbor kako kupcima računara, tako i onima koji žele da ih prodaju – šta vi u stvari želite od računara? Da, imamo rešenje za vas, rešenje prilagođeno vašim željama, potrebama  i mogućnostima. Koju vrstu Vision računara želite: Vision, Vision Premium, Vision Ultimate ili Vision Black?

      Fokus prezentacije u Kanu bio je na potrebama prosečnog korisnika računara danas: takav korisnik se znatno razlikuje od prosečnog korisnika od pre samo nekoliko godina. Današnji korisnik puno više koristi multimedijalne mogućnosti svog računara, mnogo više vremena provodi na internetu, barata video zapisima, „diže“ ih na YouTube, zahteva mobilnost i dugo trajanje baterije, koristi ultra tanke prenosne računare, vodi računa o dizajnu i…zahteva računar koji će mu sve to omogućiti. Takođe, istraživanja koja je AMD sproveo pri kreiranju nove platforme rekla su da više od 80 procenata kupaca uopšte ne poznaje niti potencira informacije vezane za tehnički deo, tj specifikacije računara. Nemamo razloga da sumnjamo u verodostojnost ovakvih istraživanja, šta više čak; nije došlo ali se približava ono što su nam najavljivali pre nekoliko godina – kompjuteri će se prodavati kao televizori: uđeš, platiš, nosiš, uključiš, radiš… Naš komjuniti verovatno sebi ne želi da prizna da su ove reči istina jer naš doživljaj računara kroz duge godine korišćenja je vrlo kompleksan; no pogledamo li kako računare kupuju naši prijatelji, porodica, komšiluk, jasno je da dan u kome će malo koga zanimati da se okolo raspituje za nekakve megaherce, sve bliži… Ne znam koliko vam se ovakvo objašnjenje dopada, želite li uopšte da ga prihvatite, ali bi scenario ovako trebalo da izgleda:

      Scenario 1: Dobar dan, treba mi sasvim prosečan računar, za svakodnevnu upotrebu, nemam nekih specijalnih želja: internet, pregled slika i DVD-ova, poneka nezahtevna igrica
      – Za vas je AMD Vision…

      Scenario 2:  Ja tražim za sebe računar za mulitimedijalnu upotrebu, gledanje filmova u HD formatu, konverziju videa dok surfujem internetom, igranje popularnih, ne previše zahtevnih igara
      – Vaše potrebe govore da je vama namenjen AMD Vision Premium računar

      Scenario 3: Moje potrebe su malo kompleksnije, napredni sam korisnik i želim računar koji je spreman da se uhvati u koštac sa svim zadacima: konverzija audio/video zapisa, igranje svih popularnih 3D naslova, rad u zahtevnim aplikacijama
      – Rešenje za vas zove se AMD Vision Ultimate

      Scenario 4: Želim računar bolji od komšijinog, želim najbolje igranje u visokim rezolucijama, paralelni rad nekoliko zahtevnih aplikacija, a da mogu i da ga overklokujem
      – Najbolje što možemo da ponudimo zove se AMD Vision Black

      Ovako otprilike izgleda ono što su ljudi iz AMD-a želeli da ponesemo iz Kana kao glavni utisak o Vision platformi. No posao novinara jeste da sazna nešto više…

      A sada stvarno: Sta je to AMD Vision? 🙂

      Zagrebali smo malo po PDF fajlu koji je do tog dana bio pod strogim embargom na objavu, pa da vidimo ono što visoki zvaničnici AMD-a nisu želeli da nam kažu…ako već napominju da je iskustvo ispred tehnologije, mi ćemo ipak zaključiti da bez tehnologije nema te vrste iskustva.

      Pre nego započnemo, počećemo sa vešću koju je pre samo nekoliko dana izneo jedan od potpredsednika kompanije nVidia za magazin Forbs: on naime tvrdi da je Murov zakon, tj. stalno unapređivanje performansi procesora blizu svog kraja, da će se dostići tehnološki mogući vrhunci koje će biti veoma teško nadmašiti tempom na koji smo se navikli u godinama koje su za nama. To znači da će GP-GPU rešenja, tj. potpuno nove platforme biti spas za sve koji očekuju da će stvari ići dosadašnjim tokom kada je brzina u pitanju. Da li će nam zaista biti manje bitna sirova procesorska snaga ili ćemo zbilja tražiti performanse gotovih sistema, vidi li to AMD već sada bolje od nas?

      Vratimo se na AMD Vision: odmah ćemo reći da je AMD sa Vision platformom možda snažnije no ikada udario na mobile segment. Već na startu životnog veka nove platforme, partneri AMD-a su pripremili tačno 109 novih modela, što je tri puta više nego za celu prethodnu godinu. Takođe, kada su u pitanju ultratanki modeli prenosnih računara, spremno je 26 novih modela, što je povećanje od odličnih 30 procenata – opet gledano u odnosu na prethodnu godinu. Taj notebook segment nose dve nove mobile platforme koje je AMD pripremio – Danube i Nile. Ukoliko se današnja vest o nestašici 32 nanometarskih procesora iz Intela obistini u narednim mesecima, AMD ima idealnu šansu da svoje pozicije na tržištu prenosnih računara značajnije unapredi.

      Ultrathin segment

      Čini se da je glavni pomak napravljen na polju ultratankih i netbook prenosnih računara gde je objektivno gledano, AMD do sada bio inferioran u odnosu na konkurenta. AMD tvrdi da poseduje platformu, a u to bi uskoro kada prvi modeli dođu do nas i sami trebali da se uverimo, koja pomera granice onoga što očekujemo od super tankih prenosnih računara. Do sada smo navikli da od ovih uređaja ne očekujemo previše kada je multimedija u pitanju: AMD međutim najavljuje pun užitak u čarima HD prikaza na računarima tanjim od jednog inča, dijagonala od 11-13″. Diskretna grafika u ovakvim računarima takođe je unapređena što obećava i uspešno igranje vlasnicima ovih notebookova po nikad boljem odnosu cena-performanse. Nova generacija procesora sa znatno smanjenom potrošnjom, a tu treba dodati i smanjenu porošnju novog northbridge-a (RS880), obećava duže trajanje baterije što je segment u kome, moramo to reći, AMD do sada nije uvek blistao – sada obećavaju autonomiju od 8 časova. HP, Acer i Lenovo već imaju spremne modele u ovom segmentu. Ultrathin računari su predstavnici Vision i Vision Premium ponude…

      Mainstream notebook računari

      I na ovom polju AMD je zahvaljujući Danube platformi znatno podmladio svoju ponudu: brojni računari praktično svih poznatih proizvođača spremni su za tržišnu utakmicu. Novi dual, triple i quad core procesori izrađeni u 45 nanometarskoj SOI tehnologiji, boljih performansi i znatno smanjene potrošnje, novi čipset, unapređena discrete grafika, obećavaju nam da će pomenuta utakmica biti znatno interesantnija nego do sada – a čini se da su ovog puta i partneri posvetili AMD-u svoju punu pažnju. Osim uobičajenih aduta prvenstveno vezanih za unapređene 3D performanse i “nikad bolji” kvalitet HD prikaza, posebno nam je upao u oči podatak kojim AMD garantuje i do 60 procenata bolje performanse u radu sa hard diskom u odnosu na konkurenciju! Iskreno, voleli bi da ovo vidimo u praksi – nadamo se da će nam AMD pružiti ovo zadovoljstvo vrlo uskoro.

      Desktop segment

      Ovde je pravih vesti i ponajmanje: ovog puta AMD nije pripremio ništa konkretno novo, ako zanemraimo skoru pojavu Phenom x6 (Thuban) procesora koji predstavlja nezaobilazni deo najsnažnijih Vision Black računara. Prezentacija ne govori puno na temu: šta je potrebno zadovoljiti da bi se pojedini desktop računar mogao svrstati u različite nivoe Vison platforme – primeri jesu dati ali ne poznajemo njihov raspon. Šta želimo da kažemo: jasno nam je da Vision Black predstavlja računar koji je vrh AMD ponude, sa Phenom x6 procesorom, 890 čipsetom i 5870 grafikom. No koji je to minimum da bi se zadovoljila Black, Ultimate ili Premium specifikacija – nije nam poznato. Verujemo da će i ova vrsta informacija uskoro dopreti do nas a sasvim smo sigurni da oni koji to treba da znaju a to su partneri, već nedeljama barataju ovim informacijama. Upalo nam je u oči pre samo par dana na prezentaciji Gigabyte-a u Bench House-u, da je najnoviji promotivni rol-up za 890 model matične ploče na sebi već nosio Vision Black logotip!

      AMD Vision prezentacija i njen specijalni gost

      Tik uz marinu u kojoj su usidrene luksuzne jahte prebogatih vlasnika, nalazi se hotelsko zdanje vrlo neobičnog imena: „18:35“. Upravo se u hotelu siks-trtifajv odigrao događaj koji je unutar same AMD kompanije procenjen kao skup od izuzetne važnosti i do zadnjeg momenta bio je obavijen velom tajne. O koliko važnom događaju se radilo za kompaniju AMD, govori i spisak govornika koji se obratio prisutnim novinarima: skup je otvorio gospodin Alberto Bozzo jedan od potpredsednika kompanije, dok je dalji deo prezentacije vodio Nigel Dessau – chief marketing manager kompanije AMD.
       

       

      Sama prezentacija, kao što i sami možete videti pogledate li priložene video zapise, prati prikaz nove platforme uz mnoštvo prigodnih filmova koji govore o načinu upotrebe računara današnjih prosečnih korisnika. I sami se možete uveriti u potpuno odsustvo bilo kakvih tehničkih detalja, kao što smo već i pomenuli. Pravo objašnjenje jako je teško dati…
       

      Specijalni gost ovog događaja, kao što smo već u uvodu naveli, bio je naš proslavljeni glumac Miki Manojlović koji se i sam obratio prisutnim novinarima i partnerima AMD-a, a za snimljeni promo film i svoje obraćanje, nagrađen je verovatno najvećim aplauzom koji smo tog dana čuli.
       

       

      Osim Mikija Manojlovića, ovom prilikom prisutnima su se obratili visoki zvaničnici kompanija Microsoft, HP i ACER čiji je AMD važan partner. I njihova storija bila je vrlo nalik onome što nam je AMD pripremio, a ona uglavnom govori o iskustvima upotrebe računara danas.
       

       

      Vreme nakon prezentacije proveli smo na luksuznoj terasi hotela „18:35“: vreme za ćaskanje sa brojnim kolegama iz Evrope, sa predstavncima AMD-a, ali i za ekskluzivni intervju sa gospodinom Mikijem Manojlovićem kome smo postavili nekoliko pitanja. On se ljubazno odazvao našem pozivu da nam kaže svoje viđenje današnjih tehnologija koje se baš na žalost nisu dokazale na našem primeru. Zbog problema sa mikrofonom, molimo vas da pojačate ton na svom računaru kako bi (nekako) čuli šta nam je naš proslavljeni glumac ovog puta rekao.
       

      Partneri – HP, Acer, ASUS, MSI, Toshiba…

      Partneri su u potpunosti spremni dočekali dan zvanične promocije AMD Vision platforme: preko 130 različitih desktop i prenosnih računara već se nalaze ovog mometa u prodaji – što je znak da se vredno radilo. Najdalje su svakako otišli Acer i HP…

      ACER je čak iskoristio povod okupljanja mnogobrojnih novinara u Kanu i u jednom od nekoliko luksuznih dvoraca održao sopstvenu prezentaciju i predstavio mnogobrojne desktop i notebook računare bazirane na AMD Vision platformi. Fascinirani smo brzom reakcijom tajvanskog giganta i kompletnom ponudom ACER, e-machines i Packard Bell računara spremnih za prodaju. Svakako najviše pažnje prisutnih izazvao je netbook računar baziran na AMD-ovim rešenjima, sposoban da reprodukuje HD naslove u 1080p rezoluciji. No kao što je Saša Marinković naglasio u intervjuu koji možete pogledati na prvoj strani ovog izveštaja, ovo je upravo zbog svojih mogućnosti, nova kategorija uređaja koju sada nazivamo HD netbookom…

      Kada je HP u pitanju, treba li išta više reći od podatka da je ova kompanija generalni pokrovitelj Filmskog festivala u Kanu? Na svakom koraku možete zapaziti HP logo, bilo da su u pitanju ogromni bilbordi na zgradama, brojne manje reklame na ulici, ili na kartici kojom otključavate vrata svoje sobe u hotelu. „Saučesnik“ HP-a u ovom grandioznom advertising poduhvatu bio je niko drugi do AMD i njegova nova Vision platforma koja je takođe imala svoje vidno mesto na ulicama Kana…
       

      Za novinare je priređena i demonstracija računara koje su pripremili partneri, takođe prisutni ovog dana na prezentaciji u Kanu: osim već pomenutih ACER-a i HP-a, tu su bili i modeli notebook računara ASUS-a, MSI-ja, Dell-a, Toshibe…svi oni očekuju puno od saradnje sa AMD-om, jer čini se da njihov partner nikada nije imao kompletniju ponudu.

      Kan AMD nas je godinama unazad već navikao na skupove na ekskluzivnim lokacijama: Rim, Modena, Moskva, Tunis, Drezden, Ibica…Kan je poslednji na ovoj listi i vrlo lako bi mogao zauzeti čelnu poziciju kada je ekskluzivitet u pitanju. Ovo mesto je jednostavno opisati, nemoguć zadatak. Smešten na potezu Kan – Nica – Monte Karlo, ovaj grad je uz oba potonja jedno od omiljenih lokacija svetskog džet seta i taj vas utisak kao posetioca ne napušta niti jednog trenutka. Cote D Azur ili našim jezikom rečeno Azurna obala, pravi je magnet za sve one koji bi makar na momenat da osete kako to živi svetska elita… 

      A živi luksuzno, živi skupo: nikada se i nigde kao ova dva dana u svom životu nisam osećao kao čovek koji ne pripada mestu na kome se nalazi, kao što je tu slučaj sa Kanom.  Možda je takvom utisku doprinela atmosfera svečanosti koja je upravo tog dana počinjala, najvažniji svetski festival filma, možda osećaj gde na svakom koraku zatičete brojne ekipe novinara, možda sumanute cene gde god da se okrenete, možda pogled na mega jahte i preskupe hotele. Kada smo već pomenuli novinare, iznećemo vrlo zanimljiv podatak: procenjuje se da se u danu otvaranja filmskog festivala, u Kanu okupilo čak 4000 novinara, što nakon Olimpijskih igara, ovaj događaj čini mestom sa najviše izveštača na svetu. Nismo imali previše slobodnog vremena, no opet, sasvim dovoljno da bi osetili atmosferu. Smeštaj u hotelu „Majestic Barriere“ posebna je priča: smešten na čuvenom Croisette-u, direktno preko puta zdanja u kome se održava filmski festival, ovaj luksuzni hotel u danima festivala postaje hotel sa verovatno najboljom lokacijom na svetu. To svakako govori i cena koja u danima poput ovih, stiže do neverovatnih 972 evra koliko košta noćenje u njemu.  I pored svega, hotel je prepun jer bogati za cenu ne pitaju: doručak naravno nije uključen u cenu a internet je najskuplji – 10 evra za čas pristupa globalnoj mreži. Sendvič u hotelu je 26 evra, verovali ili ne, 16 evra je pivo, a espresso ni manje ni više nego 7.50. O „ergeli“ ispred hotela ne treba previše trošiti reči…a u sklopu hotela nalaze se „Gucci“ i „Prada“, juvelirnica „Van Cliff“… Odmah po pristizanju iskoristili smo šansu za šetnju Croisette-om, možda i najčuvenijom rivom na svetu: treba li trošiti reči kakav je osmeh na licu izmamila prva ekskurzija koja je prošla? Ni manje ni više nego ekskurzija beogradskih studenata sa sve „Lasta“ autobusom kojeg smo takođe ovekovečili.  

       

      U danu pristizanja na mesto događaja, Croisette i zdanje filmskog festivala potpuno su promenili svoje ruho. Stotine radnika podizali su bine i mnogobrojne šatore na samoj morskoj obali, šatore koji će narednih dana biti mesto održavanja najvećih i najbitnijih žurki za VIP zvanice.  U ovih nedelju dana, Kan je mesto na koje dolaze najpoznatiji filmski stvaraoci na svetu: koliko je interesovanje novinara ali i običnih ljudi, da ih kadriraju ili jednostavno na par sekundi vide, govore i stolice i merdevine na ulici naspram zgrade filmskog festivala. Danima uoči početka festivala, neki od stanovnika Kana sede danonoćno na ovim stolicama kako bi ih za velike novce iznajmili velikim TV kućama, tačnije njihovim snimateljima – dobar kadar nema cenu… „Pokretna imovina“  samo upotpunjuje utisak o ovom mestu: o automobilima je smešno i pričati, jer njihova cena ne predstavlja ni deseti deo cene superluksuznih jahti, makar se automobil zvao Ferrari. Marina u Kanu mesto je u kome su usidrene jahte i brodovi superbogataša – za najveći od njih u luci ipak nije bilo mesta…uspeli smo da  kadriramo superluksuznu jahtu „Octopus“ na čijoj se palubi nalaze čak dva helikoptera. Google sve zna i u trenu smo saznali da je njen vlasnik niko drugi do gospodin Paul Allen, suosnivač Microsofta… O modi ili hrani je izlišno trošiti reči…nalazili smo se u Francuskoj, i to bi po nama bilo sasvim dovoljno…  

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi