Pozitivne ocene
- Lako održavanje sadržaja
- Povećana izdržljivost u odnosu na televizore
- Formati prilagođeni različitim potrebama
Negativne ocene
- Nešto viša cena u odnosu na TV slične dijagonale
Digital Signage uređaji su prilagođeni profesionalnoj upotrebi gde god je potreban ekran koji prenosi neku informaciju, a neophodno je da pokrije puno radnih sati.
U ovim modernim vremenima ekrani su svuda oko nas, hteli mi to ili ne. One na mobilnim telefonima nosimo konstantno sa sobom, televizori su u svakoj kući, računarski monitori i na poslu i kod kuće, laptopovi, pametni satovi, ekrani u automobilu, pa i na ponekom high-tech frižideru.
Ekran je praktično esencijalni deo načina na koji komuniciramo sa drugima, obavljamo zadatke, konzumiramo zabavu i informacije i posmatramo svet oko sebe.
No, pored ekrana na našim ličnim uređajima, svakodnevno smo u kontaktu sa još jednom vrstom ekrana, a da toga često nismo ni svesni.
U pitanju je kategorija koja se naziva Digital Signage, a u koju spadaju svi oni ekrani na javnim mestima, u prodavnicama, na sportskim terenima i sl, a koji su nam često u vidnom polju i prenose nam neke informacije, ili služe kao interfejs za interakciju sa određenim uslugama i servisima.
Za razliku od uređaja namenjenih krajnjim korisnicima, ovakvi ekrani nisu nešto o čemu većina nas razmišlja u smislu kupovine i raspoloživih modela, ali je činjenica da oni nude bezbroj mogućih primena, mahom u poslovne, ali zašto ne i dekorativne svrhe, kao i konkretne prednosti u odnosu na klasične televizore koje poslovni korisnici često koriste umesto ovakvih rešenja.
Ovog puta smo rešili da vam pokažemo u čemu su razlike i koje su prednosti ovakvih uređaja, a sve na primeru Digital Signage rešenja kompanije Hisense. Proizvođač koji nam je svima dobro poznat po svojim televizorima, koji su u Srbiji na samom vrhu po popularnosti među kupcima, pa i drugim kućnim uređajima i beloj tehnici, u svom portfoliju poseduje i brojne kategorije proizvoda poput upravo Digital Signage-a namenjene poslovnim korisnicima.
U svakom slučaju, po onome što smo viđali od njihovih televizora, jasno je da Hisense dobro zna šta radi kada su ekrani u pitanju, a to znanje se koristi i u domenu komercijalnih ekrana. U njega spada nekoliko različitih, ali srodnih kategorija – Digital signage, odnosno digitalni displeji za unutrašnju i spoljašnju upotrebu, LED rešenja velikog formata, Video zidovi, kao i interaktivne table o kojima ćemo detaljnije u posebnom videu.
Neke od njih ste verovatno već bili u prilici da vidite, jer je Hisense svojim komercijalnim displej rešenjima opremio i stadion Park Prinčeva u Parizu ili Formula 1 stazu u Silverstone-u. No, da vidimo kako to zapravo radi i šta je razlika između komercijalnog displeja i pametnog televizora.
Digital Signage – Hardverske prednosti
Najbolji primer je svakako Hisense M serija digitalnih displeja, koja na prvi pogled i podseća na neki TV montiran na zid. Ovakvi uređaji su dostupni u dijagonalama od 32 do 100”, pa i pokrivaju sličan opseg kao i televizori, ali i veličine koje su najzgodnije za prikaz različitih stvari, od reklama, reda vožnje, rasporeda letova na aerodromima, menija u restoranima brze hrane, promocija i akcija u prodavnicama i raznih drugih primena.
Neke od ovih uloga mogu da obavljaju i štampani plakati, ali je sa ekranima tu mogućnost pravljenja atraktivnijih i animiranih sadržaja koji više privlače pažnju, kao i lakše promene i upravljanja sadržajima bez dodatnih troškova. Za razliku od standardnih televizora koji se često koriste umesto specijalizovanih rešenja, uređaji kao što je Hisense BM66AE su dizajnirani da rade bez prestanka, 24 časa i 7 dana u nedelji, a da to pokriva garancija, kao i da nakon duže upotrebe u tom tempu ne dođe do promena na samom panelu i pozadinskom osvetljenju koja utiču na prikaz.
Paneli su u ovom slučaju deklarisani na minimum od 50.000 radnih sati, što je blizu 6 godina konstantnog rada bez gašenja. Kod ovih uređaja je hlađenje prilagođeno takvoj upotrebi, a i ventilacioni otvori pozicionirani tako da se uređaj može koristiti i u uspravnom položaju bez akumuliranja toplote nakon duže upotrebe.
Uz to, tu je i metalna šasija koja uređaj čini robustnijim, kao i dodatna zaštita od prašine, vlage i dima. Dakle, stvari koje dolikuju jednom uređaju za profesionalnu upotrebu i čine ga pouzdanijim i izdržljivijim od televizora predviđenih za korišćenje kod kuće. Takođe, ovi uređaji su spolja dizajnirani tako da se lako uklapaju jedan pored drugog kada poželite da od dva ili više ekrana napravite jedan veliki, uz okvire koji su dovoljno tanki da ne smetaju u takvim scenarijima.
Za razliku od televizora, na ovim uređajima je moguće i ukloniti logotip koji se nalazi na posebnom dodatku, upravo za slučajeve kada želite da uklapate više uređaja ili prosto ne želite da vam piše bilo šta. Teoretski je čak moguće i odštampati sopstveni logotip na 3D štampaču ukoliko projekat to zahteva.
Što se slike tiče, u pitanju su IPS paneli 4K rezolucije, koji pružaju široke uglove gledanja, ali i dovoljno svetline za jasan prikaz u enterijerima čak i pri jakom osvetljenju. Naime deklarisani su na 500 nita, što je nivo nekog dobrog ne-HDR TV-a, a na konkretnom primerku smo izmerili oko 467nita u jednom od modova slike. Ovakvi uređaji su opremljeni i senzorima osvetljenja kako bi se prilagođavali uslovima u prostoriji i pružili dovoljno svetline tokom dana, bez potrošnje viška energije kada to nije potrebno.
Softver i Hisense Smart CMS
Pored hardverskih razlika, tu su i softverske, jer ovo ipak nije Smart TV, već rešenje pravljeno da omogući lako upravljanje sadržajima. Osnova svega je zapravo Android platforma, a u koju je integrisan Hisense Smart CMS softver dizajniran specifično za ovu svrhu, sa funkcijama i mogućnostima koje olakšavaju postavljanje i izmenu sadržaja.
Tako možete postaviti sliku, video ili animirani tekst i praktično napraviti promotivni materijal, reklamu ili sadržaj koristeći samo interne mogućnosti samog uređaja, kao i reprodukovati ih bez potrebe za dodatnim eksternim uređajima. Ono što je posebno korisno je što je softver osmišljen tako da korisnici budu što efikasniji, pa je tu pravljenje playlista sadržaja, kao i vremenskog rasporeda kojim možete odrediti kada neki sadržaj kreće ili prestaje, ili kada se uređaj uključuje ili isključuje.
Raspored i sadržaji se čuvaju interno, pa nije neophodna stalna veza sa serverom, što takođe znači i da će biti reprodukovani i kada recimo imate prekid internet veze u objektu. Upravljanje je moguće kako putem mobilnih uređaja na samoj lokaciji zahvaljujući wireless access pointu, tako i na daljinu putem web interfejsa.
Naravno, daljinski možete kontrolisati sve Digital Signage uređaje koje imate, što eliminiše potrebu za odlaženjem na različite lokacije i administraciju čini mnogo efikasnijom. Rešenja poput Smart CMS-a se često naplaćuju dodatno po uređaju i na godišnjem nivou, dok je kod Hisense modela platforma besplatna uz kupovinu uređaja, pa u startu dobijate sve što vam je potrebno.
Kako je u pitanju Android i to u verziji 9, moguća je i instalacija dodatnih aplikacija, ukoliko npr. razvijete sopstvenu aplikaciju za neku svrhu. Za one koji vole hardverske detalje, u pitanju je Dual-Core procesor sa Cortex A73 jezgrima na 1.2GHz, Mali-450 grafikom, 2GB RAM-a i 16GB skladišnog prostora – za ovu namenu i više nego sposoban hardver.
Naravno, pored Smart CMS platforme je moguće i korišćenje eksternih izvora slike, a u tu svrhu su vam na raspolaganju konektori čija konfiguracija zavisi od modela, odnosno veličine panela. Svi su naravno opremljeni HDMI ulazima, kao i D-Sub, odnosno VGA portovima, a na nekima je tu i DVI, odnosno DisplayPort veza.
Ono što je posebno interesantno je i što svi modeli imaju i izlazne video portove, bilo HDMI, DisplayPort ili DVI, pa je moguća i takozvana daisy-chain veza, odnosno međusobno povezivanje više ekrana na red, radi prikazivanja iste slike ili pravljenja velikog ekrana od više manjih.
Digital Signage uređaji Hisense-ove M serije su opremljeni i zvučnicima sa 2x8W, 2x9W ili 2x15W snage zavisno od modela, koji omogućuju i opciju sadržaja sa nekom glasovnom porukom, ili reprodukciju ambijentalne muzike.
LED ekrani velikog formata
Pored Digital Signage ekrana baziranih na IPS tehnologiji, Hisense u ponudi ima i unutrašnje i spoljašne LED ekrane, dakle ne sa LED pozadinskim osvetljenjem kao kod televizora, već LED diodama, a koji su bitno drugačiji i namenjeni nekim specifičnim primenama. Najpre, u pitanju nije jedan ekran, već modularan sistem kabineta različitih vrsta, a koji se uz laku instalaciju mogu uklapati i na taj način kreirati displej raznih formata, od malih do onih po stotinu metara, sa prilagodivim dimenzijama i rezolucijom.
To je ono što viđamo po bilbordima po gradu, stadionima oko terena, a Hisense rešenja ovog tipa su i prilagođena najvišim UEFA standardima. Prednost ove tehnologije otpornost na vodu i prašinu po IP68 standardu, kao i visoko osvetljenje neophodno za spoljašnju upotrebu po sunčanim danima, a koje na određenim modelima ide i preko 6000 nita.
Unutrašnji LED ekrani imaju posebne tehnologije namenjene poboljšanom kvalitetu slike i namenjeni su za reklamiranje na velikim površinama u unutrašnjosti objekata kao i za TV studije.
Hisense Digital Signage
Pomenimo i da sva Hisense Digital Signage rešenja dolaze sa 3 godine garancije, a onima koji imaju potrebe za ovakvim uređajima preporučujemo da posete rs.hisense.com ili sajt domaćeg Hisense distributera ewe.rs gde ćete pronaći sve potrebne informacije.
Nadamo se da vam je bio zanimljiv ovaj pogled na malo drugačiju vrstu displeja u odnosu na televizore koje obično predstavljamo. Ovo naravno nisu uređaji koji zanimaju baš svakoga, ali eto jednog primera ekrana koji kupi neko drugi, a koristimo ih svi. Šalu na stranu, verujemo da ćete nakon ovog videa imati malo drugačiju perspektivu kada negde u gradu primetite neki od Digital Signage ekrana i znati kakva tehnologija zapravo stoji iza toga.