TikTok se sve više širi u prostor kojim je do sada gospodario You Tube

TikTok kao jedna od najpopularnijih aplikacija za mobilne uređaje, počela je sa testiranjem 60-minutnih video sadržaja kako bi proširila izbor i povećala broj korisnika.

TikTok se sve više širi u prostor kojim je do sada gospodario You Tube

TikTok je počeo kao mesto za brze i kratke video klipove u trajanju od 15 sekundi, ali je postepeno povećavao ograničenje dužine videa zbog zahteva korisnika. U početku je produžio vreme trajanja video zapisa na jedan minut, ali se platforma nije zaustavila na tome – kasnije je dozvolila video snimke u trajanju od tri minuta, a zatim produžila na 10 minuta.

Ranije ove godine, TikTok je počeo da eksperimentiše sa 30-minutnim prenosom video klipova. Čini se da je ova popularna platforma, sada otišla još korak dalje. Stručnjak za društvene medije Matt Navarra kaže da TikTok sada dozvoljava pojedinim korisnicima da testiraju slanje video zapisa u trajanju od čak 60 minuta.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Trenutno, korisnici TikTok-a mogu da otpremaju video zapise u trajanju do 10 minuta ili snimaju video zapise od 60 sekundi direktno u aplikaciji. Međutim, ako idemo prema onome što je Navarra podelio u svojoj objavi, ova ograničenja bi se uskoro mogla povećati. TechCrunch je dobio potvrdu od TikTok-a da se nova mogućnost uveliko testira sa odabranom grupom korisnika i na određenim tržištima. TikTok je takođe napomenuo da još uvek nema planova za uvođenje ove funkcije širem korisničkom auditorijumu.

Tik Tok polako ali sigurno ulazi na You Tube teren

Ako TikTok uvede duže trajanje video sadržaja, to će doneti značajnu evoluciju u odnosu na prvobitno ograničenje video zapisa od svega 15 sekundi. Ovo unapređenje je deo ByteDance strategije, TikTok matične kompanije, sa ciljem da poveća ponudu i tip sadržaja koji nudi kako rast korisnika ove platforme počinje da opada, barem u SAD.

Nedavna TikTok unapređenja definitivno idu direktno u pravcu konfrontacije i rivalstva sa YouTube-om. Testiranjem i potencijalnim proširenjem ograničenja dužine video snimka, TikTok signalizira napor da privuče kreatore koji su obično poznati po svom sadržaju dužeg trajanja na YouTube kanalu.

Tradicionalno, TikTok je bio epicentar kratkih i dinamičnih video snimaka, dok je YouTube dominirao prostorom video sadržaja dužeg formata, pri čemu su mnogi kreatori koristili obe platforme kako bi maksimalno povećali svoju gledanost  među korisnicima.

Međutim, situacija se menjala poslednjih nekoliko godina. Kako TikTok počinje da prihvata video klipove sa dužim trajanjem, a YouTube odgovara uvođenjem kraćih formata kao što su Shorts, razlike između ove dve platforme postaju sve manje, prenosi Android Police.

Ko je vaš favorit – Tik Tok ili You Tube?

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (7)
  1. sdnenad

    YT teroriše reklamama, toliko da postaje težak za gledanje. Lično se nadam da će im TikTok "doći glave" zbog tolike neumerenosti i gramzivosti.

  2. somborac

    Да, претерују, лепо речено. Плаћам 310 динара месечно, "закуп складишног простора", неолакшава ми у прекобројности реклама.

  3. Lanikor

    Nema tu TikTok sta da trazi jer kvalitet sadrzaja im je uzasan, mogu eventualno da se takmice sa Instagramom i to po kolicini glupog i besmislenog sadrzaja.

    YT sa svim svojim manama je tu suvereni gospodar dugog sadrzaja i nece (jos uvek) nigde.

  4. tozovac

    Ако тик-ток надвлада јутјуб, и он ће да терорише рекламама.

  5. vladat1

    Kod Tik toka mi se dopada što cenzura nije velika

  6. Nema tu TikTok sta da trazi jer kvalitet sadrzaja im je uzasan.

    Više ne. Ako se video objavi u 1080p60, onda je bitrate znatno viši i Snaptik od skoro nudi preuzimanje tih klipova bez watermark-a. Ako je reč o kvalitetu onoga što se servira, to je već problem do ljudi koji se uzorkuju u svakom kružoku (300, 600, 900, 1200, 1500, 3000, 5000 pa tako redom), plus geografsko ograničenje i tu nema pomoći, osim repeticije istog sadržaja u drugu formu dok se ne primi.
    Međutim, TikTok neće nadvladati YouTube, jer nema srodne video snimke, pretraga je šarenjikava, ljudi ne preferiraju horizontalne formate uprkos rotaciji, osim kad je baš baš poseban povod i ima dosta faktora prema kojima postoje nebrojano dijametralnosti. Tek o AI koji reaguje na iste prijave, lupa strajkove i skida klipove da ne govorim, dok na YT najnormalnije možeš da okačiš video sa eksplicitnim tekstom bez cenzure i niko ti ga ne obori.

  7. Lanikor

    Mislio sam na kvalitet sadrzaja u smislu raznoraznih zanimljivih tutorijala, dokumentaraca i slicno, ne bukvalno na kvalitet u smislu rezolucije i bitrejta itd.

    TikTok publika ima paznju koja traje 10 sekundi dok YT ima Shorts koji ne mora ni da bude najbolji, dovoljno je da bude dovoljno dobar pa moze simultano da se gleda i jedno i drugo na istoj platformi.

    Ionako gomila kreatora kaci sve svuda, samo je YT pogodniji za long form smislene sadrzaje.

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi