Iza najnovijeg poteza nVidia-e da njihov nedavno predstavljeni programski jezik
za programiranje u D3D-u i OpenGL-u, ponudi kroz Open-source program, stoje izjave
kompanijskih zvaničnika da se grafički džin na ovo odlučio da bi udovoljio ogromnom
interesovanju tržišta. Na pitanje zašto to odmah nije učinjeno, oni odgovaraju
da nije bilo pravo vreme za takav korak. To je istina, kao što je istina da je
otvaranje Cg-a iznuđen potez, jer bez obzira na nVidiaina PR tvrđenja, Cg nije
preterano oduševio većinu ciljnog auditorijuma. Takođe, kalifornijska kompanija
je za ozboljno uzela pretnje u obliku Rendermonkey IDE-a, koje je ATi predstavio
na promociji Radeona9700, a koje još više pojednostavljuje kreiranje "šejdera",
generišući kod umesto programera. Takođe Rendermonkey može da radi sa industrijskim
standardom kada je reč o Shading jezicima, Pixarovim Rendermanom.
Source: Extremetech