Šta je RCS i da li je on zaista budućnost komunikacije?

Šta tačno predstavlja RCS i može li zaista da revolucionalizuje način na koji komuniciramo? Sledeće godine će biti premašena brojka od milijardu korisnika.

Iako RCS možda nije široko poznat servis, reč je o tehnologiji koja je postepeno dobijala na zamahu od svog nastanka 2007. godine. U uvek dinamičnom pejzažu digitalne komunikacije, Rich Communication Services (RCS) pravi pometnju kao potencijalni naslednik tradicionalnih SMS i MMS poruka.

Razvijen od strane grupe pojedinaca, kasnije usvojen od strane GSM Asocijacije (GSMA), RCS se snažno promoviše od strane Google-a i često je nazivan “zamenom za iMessage”. Ali šta tačno predstavlja RCS i može li zaista da revolucionalizuje način na koji komuniciramo?

Revolucija RCS servisa

RCS, što označava Rich Communication Services, osmišljen je kako bi zamenio zastarele SMS/MMS protokole. Za razliku od SMS i MMS poruka koje imaju ograničenja u pogledu broja karaktera i veličine medija, i rade samo putem mreže operatera, RCS pruža fleksibilnije iskustvo slanja poruka, piše Beebom. Uklanja ograničenja u vezi sa brojem karaktera i podržava visokokvalitetne medijske sadržaje, omogućavajući korisnicima da šalju različite vrste sadržaja bez prepreka.

Google je napravio značajan korak u usvajanju RCS-a 2019. godine kada je uveo podršku za njega u Androidu, dajući mu ime “Chat”. Ovaj potez je stekao popularnost, budući da su i Google i Samsung integrisali RCS u svoje respektivne platforme za razmenu poruka, Google Messages i Samsung Chat.

Prednosti korišćenja RCS-a u odnosu na SMS su brojne i uključuju sposobnost slanja tekstualnih poruka visokog kvaliteta, potvrde o pročitanoj poruci i bezmrežno slanje medija putem mobilnih podataka ili Wi-Fi-ja. Google čak nudi end-to-end enkripciju za Chat unutar Google Messages, dodajući dodatni sloj sigurnosti vašim prepiskama.

Protokol “Chat”: Drugo ime za RCS

Iako je “RCS” možda tehničko ime, Google mu je dao novo, humanije ime “Protokol Chat”. Na mnogo načina, Protokol Chat podseća na WhatsApp, ali je povezan s vašim operaterom. To znači da operateri moraju omogućiti podršku za RCS kako bi korisnici mogli slati tekstualne poruke putem Wi-Fi-ja i mobilnih podataka. Prvobitno, Google je pokušavao ubediti proizvođače telefona da integrišu RCS u svoje platforme, ali kako se mnogi nisu složili, odlučili su da implementiraju RCS u svoju sopstvenu platformu za razmenu poruka, “Google Messages”.

Važna napomena u vezi sa Protokolom Chat je da poruke mogu biti poslate putem mobilnih podataka ili Wi-Fi-ja samo ako i primalac koristi Chat. Inače, poruka će biti poslata kao SMS. Aplikacija za razmenu poruka daje jasan indikator pre slanja, prikazujući “RCS poruka” u polju za unos ako primalac koristi Android uređaj sa omogućenim RCS-om. Važno je napomenuti da dok Google enkriptuje RCS poruke u okviru Google Messages, RCS po defaultu ne nudi enkripciju.

Faktor Apple

Uprkos upornim naporima Google-a, Apple još uvek nije potpuno prihvatio RCS, što dovodi do trajne debate o “zelenim protiv plavih oblačića“. RCS poruke se prikazuju u zelenoj boji, dok se iMessages, koje podržavaju stariji SMS protokol, prikazuju u plavoj boji unutar aplikacije iMessage.

Ovaj kontinuirani spor o bojama koristi Apple-u za privlačenje korisnika Android uređaja na iPhone, što dovodi do povećanja prihoda. U regionima poput Azije i Evrope, gde iOS i iMessage nisu tako dominantni, platforme poput WhatsApp-a, Telegrama i Facebook Messengera su preuzele primat.

Ambicija Google-a da proširi usvajanje RCS-a je očigledna, sa više od 800 miliona korisnika RCS-a, brojka koja je objavljena tokom Google I/O 2021. Prema istraživanju kompanije Juniper Research, broj korisnika se očekuje da će premašiti 1,1 milijardu do 2024. godine, iako će i dalje zaostajati za gigantima kao što su WhatsApp i iMessage.

Dok Google žudi za podrškom Apple-a kako bi zaista RCS pogurao dalje, Apple još uvek nije napravio značajan korak u tom pravcu. Budućnost komunikacije može zavisiti o tome da li ovi tehnološki divovi mogu prevazići svoje razlike i staviti RCS u prvi plan globalne komunikacije.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (1)
  1. djevrek1312

    Prednosti korišćenja RCS-a u odnosu na SMS su brojne i uključuju sposobnost slanja tekstualnih poruka visokog kvaliteta. Pa kakve su to tekstualne poruke visokog kvaliteta, jel su slova animirana mozda? 👐

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi