Spotify premašuje očekivanja, po prvi put prešao 600 miliona aktivnih korisnika

Finansijskim izveštajem o četvrtom kvartalu, Spotify premašuje očekivanja analitičara i broj mesečno aktivnih korisnika i pretplatnika što izaziva rast akcija

Spotify premašuje očekivanja, po prvi put prešao 600 miliona aktivnih korisnika

Švedska komapanija Spotify, najviše poznata po aplikaciji za strimovanje muzike, postavila je ambiciozan plan da dostigne milijardu korisnika do 2030. godine i na dobrom je putu da ostvari cilj. Kako izveštava Reuters, iz svog ogranka u Stokholmu, rast akcija kompanije od osam posto je iznad svih očekivanja, a taj rast je vidljiv u svim regionima. Za skok cena akcija  zasluga ide podizanju cena pretplate i povećanju broja korisnika, a kompanija je nedavno i otpustila hiljade zaposlenih kako bi povećala profit. Tako, Spotify premašuje očekivanja analitičara ne samo na berzi, već i po veličini svoje korisničke baze, koja je prešla 600 miliona mesečno aktivnih korisnika.

Kompanija se upustila u razne vrste podkasta i proširila svoju ponudu audio knjiga kako bi povećala broj pretplatnika, ali je povećala i pretplatu. U četvrtom godišnjem kvartalu broj mesečno aktivnih korisnika se povećao za 23 posto, čime je dostigao broj od čak 602 miliona i premašio očekivanja analitičara. Broj premijum pretplatnika, koji čine glavni deo prihoda kompanije, porastao je za 15 posto i dosegao cifru od čak 236 miliona.

Međutim, iako je kvartalni prihod porastao za 16 procenata, dostigavši 3,67 milijardi evra, on je bio ispod očekivanja od 3,72 milijarde evra, zbog izazova sa gubicima u stranoj valuti. Spotify očekuje da će prihodi u prvom kvartalu ove godine biti ispod očekivanja i optimističkih prognoza berzanskih analitičara sa Volstrita.

Danijel Ek, izvršni direktor kompanije Spotify, rekao je u intervjuu da ima dosta poluga koje treba da se povuku, uključujući povećanje cena i da će „to povlačenje poluga” biti u različitim vremenima i na različitim tržištima, te da je sada kompanija fokusirana na krajnji rezultat.

Spotify je takođe uložio značajna sredstva u razne vrste podkasta, potpisujući poznate voditelje kao što je na primer Džo Rogan. Reklamiranje podkasta zabeležilo je značajan rast u četvrtom kvartalu. Ek dalje dodaje „da je podkastovanje bio izazov u 2023. godini, ali očekuje konzistentnu profitabilnost u 2024. godini na polju podkasta”.

Kompanija Spotify predviđa mesečnu korisničku bazu od 618 miliona korisnika, dok Volstrit analitičari predviđaju 618,8 miliona korisnika. Takođe ona očekuje takozvani operativni prihod od 180 miliona evra u tekućem kvartalu nakon što je, u četvrtom zabeležena ova vrsta gubitka u iznosu od 75 miliona evra. Spotify predviđa da će broj premijum korisnika u sadašnjem kvartalu porasti do 239 miliona, dok berzanski mešetari iz Njujorka u ovom slučaju nisu tako optimistični, procenjujući ga na 238,3 miliona.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi