Maserati GranTurismo Folgore: šta se desi kada luksuzni sportski automobili postanu električni

Nakon što je većina velikih proizvođača predstavila ili bar najavila svoje električne automobile, u trku se uključio i legendarni Maserati.

Maserati Car Company, deo Fiat Crysler Automobiles grupacije predstavio je svoje viđenje luksuznih super automobila na električni pogon sa novim GranTurismo Folgore modelom. Iako je zvanično najavljen još u martu mesecu, do sada se nije znalo previše detalja o ovom luksuznom kupeu, prenosi TheVerge.
Električni planovi
Sada se zna da će Maserati predstaviti Folgore pre Grecale SUV-a koji je takođe najavljen početkom godine. Ova dva automobila su deo planova kompanije Maserati da do 2025. godine ponudi električnu verziju svakog automobila iz ponude i da se do 2030. godine potpuno prebaci na električna vozila.
maseratigranturismofolgore090.jpg
Izvor: Maserati
Novi modeli
Danas smo saznali da će pogon GranTurismo Folgore biti podržan sa tri elektromotora sa trajnim magnetima od 300 kw. Izgrađen je na arhitekturi od 800 volti koja omogućava automobilu brzo punjenje snagom od 270 kW, kao što to mogu Lucid Air i Porsche Taican.
Pored električnih, Maserati je objavio i dve tradicionalne verzije GranTurismo automobila sa V6 motorima potpomognutim sa dve turbine: Modena i njegov efikasniji pandan Trofeo.
Brzina i snaga
Maserati ne planira da sputava performanse na električnom Folgore modelu: za ubrzanje od 0-100 km/h treba mu 2,7 sekundi, što je za dlaku brže od 2,8 sekundi, koliko treba Porsche Taican Turbo S . Barem na papiru. Maserati pominje i maksimalnu brzinu od 320 kilometara na sat, što je otprilike koliko i Tesla tvrdi da njihov Model S Plaid može da dobaci.
maseratigranturismofolgore092.jpg
Izvor: Maserati
Folgore ima bateriju od 92,5 kWh čije ćelije su raspoređene u obliku slova T, omogućavajući da sva četiri putnika sede nisko kao i kod benzinske verzije GranTurisma. Time se žrtvuje malo prostora u prtljažniku za dodatni prostor za noge pa Folgore ima manje skladišnog kapaciteta u poređenju sa klasičnim verzijama. Mada to realno kod ovih automobila nikada nije ni bilo bitno.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi