Opis igre: Hitman Sniper Challenge

Ako ste ubeđeni da ćete neku igru kupiti čim se pojavi, onda je poželjno da istu rezervišete pre njenog izlaska. Na taj način ćete gotovo sigurno dobiti i nešto besplatno, a kako stara izreka kaže - poklonu se u zube ne gleda. To može biti oružje ili predmet u igri, bonus misija ili DLC za koji će ostali morati da izdvoje dodatnu količinu novca. Svim vernim fanovima smrtonosnog ćelavka koji rezervišu svoju kopiju igre Hitman: Absolution, Square Enix i IO Interactive su spremili nešto vrlo interesantno (pored mnogo toga navedenog).

Milan JovićU pitanju je jedna samostalna misija pod imenom Hitman: Sniper Challenge, koja je počev od 1. maja dostupna na konzolama svima koju su rezervisali svoju kopiju. PC igrači koji su učinili to isto, morali su da se strpe do 1. avgusta. Kao što samo ime nagoveštava Sniper Challenge je misija u kojoj je „etiketirani” ubica na zadatku da sa krova zgrade eliminiše metu sa krova susedne zgrade. Ovo znači da nema davljenja žicom i prerušavanja u konobare, pa se sve svodi na čisto „snajpovanje“ iz sedećeg položaja. Ta meta je Ričard Strong, kontroverzni proizvođač oružja koji se na početku misije helikopterom spušta na krov zgrade na kome uveliko traje proslava godišnjice njegove kompanije, sa gomilom gostiju koji se ludo zabavljaju. Krov je preplavljen telohraniteljima koji su više nego poželjna kolateralna šteta.  
 
Već po izlasku iz helikoptera, Ričard postaje laka meta koju možete skinuti jednim hicem i time završiti misiju posle 15-ak sekundi. Ipak, ono što igra nagrađuje su preciznost, diskretnost, broj žrtava i kreativnost u načinu njihovog eliminisanja. Zato Sniper Challenge ima prilično spor tempo, a ipak uspeva da održi tenziju na konstantno visokom nivou, što je nešto po čemu su igre sa Agentom 47 oduvek bile poznate. Domišljatost i čelični živci su ključni za postizanje što boljeg skora koji možete uporediti sa onim koji su postigli drugi igrači.  
 
Od petnaestak telohranitelja, neki nadgledaju zabavu sa uzvišenih terasa, drugi patroliraju, dok primarna meta ćaska sa likovima i polako napreduje ka centralnom balkonu. Vrlo brzo ćete shvatiti da je najlogičnije prvo eliminisati one izolovane, na obodima zgrade. Kada telohranitelj ugleda beživotno telo kolege ili vidi kako mu metak prolazi kroz glavu, na nastaje prava pometnja. U ovakvim sutuacijama imate samo koji trenutak da eliminišete primarnu metu, a zatim i što više telohranitelja koji pokušavaju da ga sprovedu do helikopter, a zatim se i sami evakuišu. Iako i u ovoj situaciji možete da izvršite svoj zadatak, podizanje alarma će se negativno odraziti na uspeh misije, odnosno broj poena na kraju.  
 
Zato je domišljatost u skrivanju leševa od ključne važnosti za uspeh i postizanje što boljeg rezultata, naravno, pored ređanja niza headshot-ova. Pucajte pored nogu telohranitelja kako bi mu skrenuli pogled sa kolege koga će inercija velikog kalibra neopaženo poslati na dno bazena. Preciznim hicem otvorite vrata lifta i sačekajte zbunjenog momka da izvidi situaciju, a zatim ga na isti način pošaljite kroz okno, kada će vas igra nagraditi gomilom poena za kreativno skrivanje žrtve. Iako smo misiju odigrali nebrojano mnogo puta, ni sami nismo sigurni da smo otkrili sve skrivene šanse za egzekucije i u tome je najveća čar ove misije, pa se nadamo se da će isto važiti i za punu verziju igre. Tu su čak i neki skriveni „easter-egg“ bonusi, u vidu čuvenih gumenih patkica i gloubova koje je poželjno uočiti i razneti dok čekate da „maneken” sa krova zauzme pozu za „slikanje“.  
Sama mehanika „snajpovanja” nije naročito duboka i to je, uslovno, jedina „zamerka“ koju već sada možemo uputiti igri. Gravitacija očigledno ne utiče na putanju hica, koji ne gubi ni milimetar na visini. Ipak, primetno je „kašnjenje“ zrna, što znači da je potrebno nišaniti malo ispred pokretne mete. Kažemo uslovno, jer bi faktori kao što su uticaj gravitacije i vetra možda previše opteretili igrače i bacilo u senku neke druge stvari (ipak, ovo nije simulacija). Učenje na greškama igranjem iznova i iznova je jedoni način da napravite bolji skor. Ovome ide u prilogi to što su raspored telohranitalja i šablon njihovog kretanja uvek identični. I pored toga (kao i činjenice da je u pitanju samo jedna nivo / lokacija), dobra stvar je da smo u ovoj misiji proveli neočekivano mnogo vremena.  
 
Hitman: Absolution u serijal donosi kontraverznu novinu pod imenom Instict mod, koji je prisutan i u ovoj misiji. Instinct mod vizuelno ističe sve mete, bilo da su na otvorenom ili iza neke fizičke prepreke (zida). Nije nam se nije dopalo to što ovaj mod skreće pažnju i na predmete od značaja, kao što su pomeuta električna kutija koja otvara vrata lifta ili sajle koje drže gomilu buradi iznad glave telohranitelja. Ovim se na neki način gubi potreba za pronalaženjem novih mogućnosti za eliminisanje meta i skrivanje njihovih tela, jer „sonarni“ vid sve servira na tacni. Ostaje nam da se nadamo da se dizajn igre neće previše oslanjati na ovu novinu i da će ona biti samo opcija, odnosno pomagalo onima kojima se ideja dopada.  
 
Još jedan motiv za ponovnim prelaženjem mogu biti neizbežni „achievementi“, ali pre svega otključavanje dodataka za vaš snajper. Ono što otključate, kasnije će vam biti dostupno u punoj verziji igre. Dopala nam se ideja da se ova misija na neki način poveže i odrazi na igru pre njenog izlaska, tako što u startu nagrađuje igrača nečim što će drugi morati tek da otključaju.  
 
Sniper Challenge je i odličan pokazatelj kvaliteta grafiike, pa i onoga što možemo da očekujemo od kompletne prezentacije pune verzije igre. Nema sumnje da će Hitman: Absolution biti vrlo detaljna i elgentna igra, baš kao i naš atentator. IO Interactive je oduvek bio poznat po posvećenosti detaljima koje je utkao u sve igre iz serijala, zahvaljujući čemu je svet svake bio vrlo upečatljiv i atmosferičan, a ni poslednja neće biti izuzetak. Uperite vizir ka nekom od prozora apartmana i bićete oduševljeni količinom detalja, iako su u pitanju delovi nivoa koje 90% igrača neće ni primetiti. Kako će mnogi nivoi u igri biti prenatrpani likovima, IO Interactive je za te potrebe razvio potpuno novi algoritam ponašanja „mase“, koji i u ovoj misiji izgleda odlično, naročito kada zavlada panika na podijumu za igru.  
 
Hitman: Sniper Challenge je nešto čime su Square Enix i IO interactive pre svega želeli da pridobiju prave fanove serijala. Iskušavanje strpljenja igrača je nešto sa čime većina modernih igara ne želi, pa čak i ne sme da se poigrava, dok Hitman: Sniper Challenge možda čak i preteruje u tome. Ubeđeni smo da će Hitman: Absolution imati ogromnu replay vrednost, a da će pritom uspeti da zadovolji i stare fanove, ali i one koji se tek sada upoznaju sa serijalom. Hitman: Sniper Challenge je samo još jedan dobar razlog da igru rezervišete već danas. Ovog puta opis nećemo zaokružiti ocenom, već ćemo to učiniti u novembru, kada odigramo Hitman Absolution. Platforma: PC / PS3 / Xbox360 Igrano na: OS: Windows 7 x64 CPU: Intel Core i5 2500k na 4.2 GHz Video karta: NVIDIA GeForce GTX 460 1GB RAM: 8 GB DDR3 Konekcija: Cable, 10 Mbit / 1 Mbit  

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi