Opis igre: Ice Age: Continental Drift - Arctic Games

Sklepati igru (više nego adekvatan izraz u ovom slučaju) zasnovanu na filmu i prodati je u sto većem broju u prvih par nedelja prikazivanja filma, dok je masa još uvek pod utiskom, najbolji je primer primene “leba bez motike” modela u igračkoj industriji. Activision je na Ice Age: Continental Drift primenio upravo ovu taktiku. Zato igre bazirane na filmovima s razlogom prati loša reputacija. Ovo je igra koja po mnogo čemu izgleda kao da je napravljena u neverovatno kratkom roku, što verovatno i jeste slučaj.

Milan Jović
Poslednji Ice Age nastavak je dokaz da je serijal u velikoj krizi po pitanju ideja, što se na neki način odrazilo i na igru. Tako Story mod počinje cut-scenom u kojoj naše “nehomogeno” krdo nalazi gomilu svežeg voća u sred zaleđene tundre. Problem je što je na isto mesto u isto vreme pristiglo i krdo podmuklih pirata iz filma, na čelu sa majmunom. Kako bi odredili kome će pripasti “blago” koje su pronašli, odlučuju da organizuju neku vrstu zimskih igara sa desetak različitih disciplina. Očekivano, krdo sa najviše poena na kraju dobija gomilu voća kao nagradu.  
 
Tako igrač na samom početku Story moda bira koje krdo želi da vodi kroz ovu “Arktičku olimpijadu”. Ono što ga čeka su nimalo originalne mini igre u kojima će naizmenično učestvovati sa različitim likovima iz filma. U pitanju su klasične discipline koje smo bezbroj puta videli u sličnim, ali i daleko zabavnijim naslovima. Slalom, vožnja bob sanki, klasično platformsko preskakanje prepreka i slične rudimentirane varijacije pomenutih, koje pored strelica na tastaturi obično zahtevaju samo još jedan taster sa skakanje ili doziranje brzine.  
 
U zavisnosti od discipline, u uglu ekrana stoji vreme protivničkog tima koje treba oboriti. Ipak, većina modova se svodi na ostvarivanje što boljeg skora, koji je poželjno uvećati skupljanjem žireva usput, bilo da se spuštate niz padinu, skakućete ili velikom praćkom gađate pokretne mete na vodi. Ni jedna disciplina ne podrazumeva direktno nadmetanje sa likovima iz protivničkog krda, što znači da ćete uvek sami juriti vreme i skor, što samo po sebi zvuči previše dosadno, baš kao što jeste. Problem je što u ovim disciplinama nikada nećete znati da li ste dovoljno dobri, sve dok igra na kraju ne obračuna poene i proglasi pobednika.  
 
Activision je čak i ovu neverovatno uprošćenu mehaniku uspeo da zakomplikuje lošom realizacijom i traljavim kontrolama. Tako neke discipline postaju iritirajuće teške, iako su konceptualno smešno jednostavne. Pravi primer je igra u kojoj Meni (mamut) iz katapulta ispaljuje Skreta (vevericu), koga zatim treba navoditi sa jedne na drugu trampolinu, pritom dozirajući doskok Space tasterom. Problem je u prevelikoj dužini koju Skret dobija jednim zamahom, zbog čega smo često preletali trampolinu u želji da je se domognemo. Sličan problem smo imali i sa Dijegovim (tigar) skokovima na sante leda u pokretu, kada smo iznova propadali u vodu na istom mestu iz istog razloga.  

Nakon svakog takmičenja tu su vizuelno nimalo zanimljive cut-scene u kojima se pobednički tim podsmeva drugom. Iako neke povremeno odišu humorom filma, većina ih je bila previše dosadna, pa ćete verovatno poželeti da ih preskočite. Pritom, one se uvek odvijaju u mraku, pa vrlo brzo postaju jednolične i monotone. Ne znamo zašto Activision ove prerenderovane sekvence nije smestio u neko atraktivnije i življe okruženje koje bi sigurno bilo mnogo zanimljivije najmlađim igračima kojima je igra i namenjena. Čini se da je najveći deo anoreksičnog budžeta za igru otišao na unajmljivanje glumaca, ali problem je što se i na ovom polju štedelo. Tako Meni (mamut) i Sid (lenjivac) zvuče baš kao u filmu, dok su ostali članovi krda neubedljive imitacije, koje kvare atmosferu čim otvore usta.  
 
Ice Age: Continental Drift izgleda kao igra iz 2002. godine, samo ukrašena “šejderima”. Broj poligona od kojih su likovi sastavljeni se mogu izbrojati na prste, a isto važi i za prilično siromašna i beživotna okruženja okovana snegom, ledom i vodom, kojima dominiraju bela i nijanse plave boje. Tu su i pretuga učitavanja nivoa koja mogu potrajati koliko i neke mini igre. Jedina dobra stvar po pitanju prezentacije se, ironično, ogleda upravo u njenoj slabosti, pa tako ovaj “kockasti” izgled u određenoj meri dočarava vizuelni stil filma.  
 
Ni jedna Ice Age igra se nije proslavila po pitanju kvaliteta, ali poslednja je bez trunke sumnje najgora do sada i definitivno jedna od najgorih “movie” igara ikada. Ice Age: Continental Drift je dosadna, previše siromašna i uprošćena igra, koja je dodatno obogaljena traljavim kontrolama i zastarelom grafikom. Zato je možemo preporučiti isključivo najmlađim igračima koji obožavaju ovaj serijal i kojima je jedno bitno da sa svojim omiljenim likovima provedu još malo vremena.  
Ocena: 28
Kvaliteti: – Najmlađima će se dopasti simpatični likovi iz filma Nedostaci: – Dosadne, prekratke i previše uprošćene mini igre – Premalo sadržaja – Katastrofalno realziovane kontrole i mehanika – Zastarela grafika i loša optimizacija – Jednostavno, jedna od najgorih igara koje smo igrali Platforma: PC / Xbox360 Minimalni hardverski zahtevi (PC verzija): OS: Windows XP SP3 / Vista SP2 / 7 SP1 CPU: Intel Core 2 Duo na 2.4 GHz Video karta: 256 MB VRAM (GeForce 8600 GTS / ATI Radeon HD 3650) RAM: 1 GB za Win XP / 2 GB za Win Vista / 7 HDD: 2 GB prostora Optimalni hardverski zahtevi (PC verzija): OS: Windows 7 CPU: Intel Core 2 Duo  2.66 GHz Video karta: NVIDIA GeForce 8800GT 512 MB RAM: 2 GB HDD: 2 GB prostora Igrano na: OS: Windows 7 x64 CPU: Intel Core i5 2500k na 4.2 GHz Video karta: NVIDIA GeForce GTX 460 1GB RAM: 8 GB Konekcija: Cable, 10 Mbit / 1 Mbit  

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi